سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۷۳ تن کالا‌ی مورد نیاز هیات‌ها و مواکب در آذربایجان‌غربی توزیع شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در توزیع کالا‌های اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: بیش از ۲۷۳ تن کالای اساسی بین هیات‌ها و مواکب فعال در استان در ایام محرم و صفر توزیع شد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: توزیع اقلام پروتئینی در ایام محرم و صفر از جمله گوشت قرمز گوساله منجمد به میزان ۵۰ تن و گوشت مرغ منجمد به میزان ۱۹۳ تن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین اقلام مورد نیاز مواکب و هیات‌های مذهبی برای توزیع گوشت و اقلام مختلف مثل روغن و برنج و شکر از ابتدای ماه محرم آغاز شده، افزود: روند تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: توزیع شکر به میزان ۱۶۸ تن و برنج هندی ۲۹۳ تن بوده است و سهمیه بخش عتبات نیز که برای موکب‌ها تخصیص یافته به میزان ۲۵ تن برنج هندی، ۵.۶ تن شکر بوده که توزیع شده است.

شهبازی در خصوص مرحله دوم توزیع کالا‌های اساسی در اربعین حسینی در استان گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شده است.

وی افزود: هرسال با فرارسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع)، پیش از آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر، سهمیه‌های کالا‌های اساسی برای برگزاری مراسم عزاداری و در بین نمایندگان هیات‌ها، حسینیه‌ها و دسته‌جات سوگوار در تمام شهرستان‌ها براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام استان، مقدار تعیین شده از این اقلام براساس برش شهرستانی را به هیات‌های مذهبی که از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان معرفی و توسط معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان ابلاغ می‌شوند، تحویل می‌دهند.

شهبازی افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیات‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگواری سراسر استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به قیمت کالا‌های اساسی اختصاص داده شده برای ایام محرم و صفر، اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال، گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده ۶۵۷ هزار ریال، گوشت گرم قرمز برای مصرف‌کننده ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و شکر برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۴۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.