سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست کمیته نظارتی مجلس با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق مطرح شد؛

مراکز درمانی ترکیبی، بیانگر انسجام و وحدت بین دو کشور است

در نشست کمیته نظارتی مجلس با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق در نجف تاکید شد مراکز درمانی ترکیبی بیانگر انسجام و وحدت بین دو کشور است.

اعضای کمیته نظارتی مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی، به عراق سفر کرده‌اند پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در نجف، نشستی را با حضور پیرحسین کولیوند و یاسین المعموری روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق و رئیس این بیمارستان در نجف برگزار کردند.

سید محمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه شاهد همدلی، انسجام و وحدت بین جمعیت هلال احمر دو کشور ایران و عراق هستیم، گفت: زیبایی هلال احمر به این است که رنگ، قوم و نژاد نمی‌شناسد و ارائه خدمات بی طرفانه است و همدلی و وحدت بین دو کشور هم یکی از زیبایی‌های این سفر است؛ مراکز درمانی ترکیبی بیانگر انسجام است و بیمارستان امام علی (ع) نمونه این وحدت و انسجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که این وحدت و همدلی باعث ارائه خدمات گسترده به زوار حسینی شود.

سید محمد جمالیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در ادامه این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به زائران حسینی رضایتمندی مردم را حاصل تلاش جمعیت دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر دو کشور تاکید کرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دوازدهم بر ضرورت توجه به موضوع ارتقای توجیه اقتصادی بیمارستان امام علی (ع) تاکید کرد.

عالیه زمانی کیاسری عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین در ادامه ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت کارشناسان و پزشکان متخصص در این بیمارستان استفاده شود تا شاهد مهاجرت کادر درمان نباشیم.

محمد سراج نماینده مردم فیروزکوه در مجلس در این نشست با تشکر از زحمات و تلاش‌های هلال احمر بر ضرورت تقویت بیمه آسیا و معلم تاکید کرد و گفت: می‌توان عدد بیمه را اندکی افزایش داد تا به ازای هر زائر بتوان برای بحث بهداشت اربعین کار پایه‌ای انجام داد ومراحل رفت و برگشت زائران را در بیمه ببینیم و اگر در این رابطه به کمک مجلس نیاز دارید کمک می‌کنیم تا پوشش در خور و شایسته‌ای برای زائران داشته باشیم.

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی و جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این حرکت ارزشمند پیام جریان عاشورا را به جهان مخابره می‌کند، ابراز امیدواری کرد که خدمات رسانی به زوار از نظر کمی و کیفی باید ارتقا یابد که طی سال‌ها هم همین طور بوده است.

روح الله لک علی آبادی نماینده مردم دورود و ازنا و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در ادامه تاکید کرد که مراکز درمانی مشترک و وحدت بین دو کشور پیام برادری و اخوت بین دو کشور را به جهان مخابره می‌کند و اربعین نمادی برای همدلی و برادری است.

فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رئیس جمعیت هلال احمر برای ارتقای سطح خدمات به زوار حسینی تقدیر و تاکید کرد که قدردان زحمات شما هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت خدمات رسانی نسبت به گذشته بهتر شده، اما انتظار داریم تعداد پذیرش بیماران افزایش یابد و اگر دو کشور بتواننند وحدت را در ارائه خدمات نشان دهند پیام خوبی به جهان مخابره می‌شود؛ این بیمارستان می‌تواند منشا خیر و ارائه خدمات به زوار حسینی باشد و در این رابطه ضروری است فرایند ارائه خدمات به زوار اربعین به شکل هوشمند دیجیتال شود.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های خوب مجلس تاکید کرد که مجلس همیشه از ما حمایت کرده است.

یاسین المعموری رئیس جمعیت هلال احمر عراق هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه ما و کولیوند رابطه برادری داریم، گفت: ایشان حضور فعال و کامل در میدان دارد و حمایت هلال احمر ایران باعث قوی‌تر شدن ما شده و این همکاری برای ارائه خدمات بهتر به زوار حسینی است البته نمی‌توان به شما خوشامد بگویم، زیرا عراق کشور خودتان است و ما تاریخ مشترک داریم.

وی یادآور شد: افزایش تعداد زائران نوعی معجزه است و هیچ کشوری باور نمی‌کند که ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر وارد عراق می‌شود البته امکانات هلال احمر ما به اندازه هلال احمر ایران نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر عراق با بیان اینکه در حال ساخت بیمارستانی در کربلا هستیم و شرط کردیم که جمعیت هلال احمر ایران آن را اداره کند با اشاره به روز پزشک در ایران، گفت: بسیاری از موسسات و مراکز درمانی عراق به نام ابن سینا است و تمامی اقداماتی که در حوزه علوم پزشکی انجام می‌شود خلاصه‌ای از کار‌هایی است که این طبیب بزرگ استارت زده است و ما ادامه دهنده راه ایشان هستیم.

در ادامه این نشست خلیقی رئیس بیمارستان امام علی (ع) نجف گفت: یکی از مشکلات زائران، عدم ثبت نام در سامانه سماح است و بسیاری بدون بیمه وارد کشور عراق می‌شوند و در صورت بروز حوادث با مشکلاتی مواجه می‌شوند در واقع خدمات درمانی عراق بسیار گران است و با بیمه قیمت خدمات ارزان‌تر می‌شود البته در حال حاضر با دستور کولیوند به این افراد هم خدمات رایگان ارائه می‌شود، اما اگر در جایی هلال احمر نباشد در صورت بروز حادثه‌ای برایشان مستاصل می‌شوند بنابراین ضروری است مصوبه‌ای در مجلس تصویب شود تا بر اساس آن تمامی زائران در سامانه ثبت نام کنند و عوارض بیمه زائران ثبت شود.

برچسب ها: اربعین ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.