سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی ۲۰ هکتار اراضی در فتح المبین شوش

رییس دادگستری شهرستان شوش گفت: ۲۰ هکتار از اراضی ملی در بخش فتح المبین که از سوی برخی عشایر کوچ رو تصرف شده بود، آزادسازی شد.

راشد پیری رییس دادگستری شوش در نشست صیانت از اراضی ملی شوش در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان بیان کرد: عده ای از عشایر کوچ رو در اقدامی غیرقانونی، بخشی از اراضی ملی در بخش فتح المبین شوش را تصرف کردند که در این راستا پرونده ای در دادگستری تشکیل شده و موضوع با جدیت از سوی دستگاه قضایی شهرستان در حال پیگیری است.

او افزود: نه تنها هیچگونه واگذاری اراضی ملی به عشایر کوچ رو صورت نگرفته بلکه هیچ مجوزی برای کشت نیز به آنها داده نشده به همین دلیل پیگیری قضایی در این زمینه در حال انجام است.

رییس دادگستری شوش ضمن هشدار نسبت به هرگونه تجاوز به اراضی ملی گفت: طبق قانون عشایر فقط حق مرتعداری داشته و اجازه کشت و زرع ندارند لذا ماشین آلات کشاورزی که در حال تسطیح زمین در اراضی ملی بخش فتح المبین بودند توقیف شده و پرونده تخلف برای آنها صادر شده است.

عشایر کوچ رو مجوزی برای کشت در اراضی ملی ندارند

فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: عشایر کوچرو تنها حق مرتعداری در بازه زمانی کوچ برای چرای دام خود دارند و این حق مرتعداری به معنای مجوز برای کشت در اراضی ملی بخش فتح المبین نیست.

محسن حویزه با بیان اینکه دستور لازم برای پیگیری موضوع داده شده است، ادامه داد: تعدادی از عشایر کوچ رو که از سایر استان ها به منطقه فتح المبین شوش کوچ می کنند در اقدامی خلاف قانون در اراضی ملی کشت کرده و بخشی از اراضی مذکور را با هدف کشاورزی تسطیح کرده اند که تخلف بوده و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

او با اشاره به میزبانی بخش فتح المبین شوش از هزاران نفر از عشار کوچ رو از سراسر کشور در فصل ییلاق، افزود: یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی بخش فتح المبین برای مرتع داری در اختیار عشایر کوچ رو قرار گرفته است که این عشایر طبق برنامه کوچ، تنها حق مرتعداری داشته و اجازه ندارند در اراضی ملی اقدام به کشت کنند.

برچسب ها: خوزستان ، شوش ، فتح المبین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.