سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مختومه شدن بیش از هزار و ۴۰۰ پرونده تعزیراتی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیزات حکومتی خراسان جنوبی از مختومه شدن هزار و ۴۶۰ پرونده تعزیراتی از ابتدای امسال در استان خبر داد.

محدثی نژاد مدیرکل تعزیزات حکومتی خراسان جنوبی گفت: قاچاقچیان سوخت در استان از ابتدای امسال ۲۶۰ میلیارد ریال بابت پرونده‌های تعزیرات به جزای نقدی محکوم شده اند.

او افزود: هزار و ۴۷۵ پرونده از ابتدای امسال در بخش قاچاق سوخت تشکیل و از این تعداد هزار و ۴۶۰ پرونده مختومه اعلام شده است.

محدثی نژاد عنوان کرد: میزان محکومیت بزرگ‌ترین پرونده قاچاق سوخت امسال ۱۹۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به این که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری فرآورده‌های نفتی خلاف ضوابط و تخلف است لذا شعبه تعزیرات پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف براساس مدارک و مستندهای موجود در پرونده، متهم را به استناد تبصره چهار الحاقی بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزون بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

او ادامه داد: به موجب قانون هر شخصی که مرتکب تخلف خرید، فروش یا نگهداری کالاهایی مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی شود که در دایره قاچاق قرار می‌گیرد، افزون بر ضبط کالا به مجازات مقرر در قانون محکوم می‌شود.

محدثی‌نژاد بیان کرد: فرآورده‌های نفتی بیشترین فراوانی کالای قاچاق را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده و بخش عمده پرونده‌های تعزیراتی مربوط به سوخت قاچاق است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.