سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تخریب ۳۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز تا برداشت رطب نوبرانه در فارس

مدیر جهاد کشاورزی بیضا گفت: ۳۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی چند روستای این شهرستان با دستور قضایی قلع و قمع شد.

صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی بیضا اظهار کرد: ۳۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستا‌های شاه قطب الدین، تنگ خیاره، برکه، دنجان و ملوسجان این شهرستان با دستور قضایی قلع و قمع شد.

او بیان کرد: با اجرای این حکم، ۷۴ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.

او افزود: این ساخت و ساز‌ها با اجرای احکام کیفری قطعیت یافته و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع شد.

مویدی ادامه داد: در این عملیات یک دستگاه لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های متولی انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این موارد شامل ۳۱ قطعه باغشهر، ۲ مورد فنس کشی، یک مورد اتاقک نگهبانی غیرمجاز، یک مورد سوله و ساختمان غیرمجاز که به علت تخلف از شرایط تغییر کاربری احداث شده بود با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی تخریب شدند.

او با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین امنیت غذایی مردم و مجری اجرای قانون حفظ کاربری اراضی است، اظهار کرد: به‌منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در خارج از حریم شهر‌ها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

برداشت رطب و خرما از نخلستان‌های زرین دشت

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز برداشت رطب و خرما از ۳۵۰ هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان خبر داد.

 مهدی یوسفی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: برداشت رطب از سطح ۳۵۰ هکتار از نخیلات بارور شهرستان آغاز شده است.

او با بیان اینکه این شهرستان دارای ۷۵۰ هکتار باغات نخیلات است، افزود: حدود ۳۵۰ هکتار آن به صورت بارور است که هر ساله برداشت رطب تازه و رسیده از اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در امسال از سطح ۳۵۰ هکتار نخیلات بارور شهرستان، حدود ۱۵۰ تن رطب برداشت و عرضه شود و حدود هزار و ۲۰۰ تن به صورت خرما برداشت شود.

او گفت: ارقام خرمای شهرستان شامل شاهانی، خاصویی، پیارم، گنتال، زاهدی، لشت و زرد است که به لحاظ استفاده کمتر از سموم شیمیایی دارای کیفیت بالاتری است و ارزش غذایی بیشتری دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی زرین دشت ادامه داد: رطب خاصیت تازه خوری دارد، مورد پسند مردم و جامعه است و هر دانه رطب بیش از ۲۷۵ کالری دارد و نسبت به خرما از ویتامین بالاتری برخوردار است.

آغاز برداشت پیاز در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی اقلید با اشاره به آغاز برداشت پیاز در این شهرستان، گفت: برداشت پیاز تا مهرماه ادامه دارد.

 ارسلان صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به آغاز برداشت پیاز در شهرستان، اظهار کرد: برداشت پیاز، تا مهرماه ادامه دارد.

او گفت: در امسال ۲ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته که با توجه به اجرای طرح الگوی کشت، نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

صالحی با بیان اینکه شهرستان اقلید رتبه برتر تولید پیاز در استان فارس را داراست، افزود: پیش بینی می‌شود در امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع پیاز قرمز، زرد و سفید تولید و روانه بازار‌های داخل و کشور‌های حوزه خلیج فارس شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت این محصول به صورت نشایی انجام می‌شود، تصریح کرد: این موضوع زمینه اشتغال بیش از ۸۰ هزار نفر روز کارگر فصلی در شهرستان را فراهم کرده است. 

صالحی بیان کرد: افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب، افزایش سطح زیر کشت، کاهش مصرف سموم و استفاده همزمان از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی از دیگر مزایای کشت نشایی است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بر لزوم اجرای طرح الگوی کشت در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این طرح، باید حداکثر بهره‌برداری را از عوامل و نهاد‌های تولید به‌ویژه عامل محدود کننده آب به‌دست آورد.

طرح الگوی کشت در شهرستان اقلید در ۴ دشت طغر، نمدان، آسپاس و بکان در حال اجراست.

پلمب یک واحد نانوایی در خرامه 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: یک واحد نانوایی با حکم قضایی در این شهرستان پلمب شد.

ایرج دهقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه اظهار کرد: در برنامه بازدید میدانی مشترک فرماندار و کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان خرامه از ۸ واحد خبازی شهرستان، یک واحد نانوایی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم فروشی پلمب و یک واحد دیگر اخطار کتبی دریافت کرد.

این مقام مسئول عرضه نان با کیفیت را جزو ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: در بازدید‌های به عمل آمده کیفیت، وزن چانه، قیمت، رعایت اصول بهداشتی و رعایت ساعت پخت ارزیابی و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به اینکه دریافت سهمیه آرد تخصیصی توسط واحد‌های نانوایی منوط به تامین نان با کیفیت برای مصرف کنندگان است، اضافه کرد: نظارت و بازرسی مستمر بر نحوه ارائه خدمات در نانوایی‌ها نقشه راه مدیریت راهبردی حوزه نان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه، عرضه خارج از شبکه آرد، تعطیلی بدون مجوز و استفاده از آرد‌های بدون استاندارد را از دیگر مصادیق تخلف در بخش آرد و نان برشمرد و یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت کشف و مشاهده رعایت نکردن قوانین و گزارش تخلفات به سامانه ۱۲۴، مسئولان را در ارتقای سطح سلامت جامعه یاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.