سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد خانواده کندی از کناره‌گیری «رابرت کندی جونیور» به نفع ترامپ

خانواده کندی از بابت اقدام «رابرت کندی جونیور» در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به نفع دونالد ترامپ به شدت انتقاد کردند.

«کری کندی» در بیانیه‌ای از جانب دیگر اعضای خانواده کندی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «ما خواهان آمریکایی پر از امید هستیم که با یک دیدگاه مشترک از آینده‌ای روشن‌تر همه در کنار هم باشند؛ آینده‌ای با آزادی شخصی و دورنمای نویدبخش اقتصادی و غرور ملی. ما به زوج انتخاباتی کامالا هریس و تیم والز باور داریم. تصمیم برادر ما بابی کندی در حمایت از ترامپ خیانت به ارزش‌هایی است که پدر ما و خانواده کندی به آنها ارج می‌نهند. این پایانی ناراحت کننده برای یک داستان تلخ است.»

این بیانیه همچنین به امضای «کاتلین کندی تاونسند»، «کورتنی کندی»، «کری کندی»، «کریس کندی» و «روری کندی» رسیده است.

بیانیه مذکور پس از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که رابرت کندی جونیور روز جمعه اعلام کرد که به نفع ترامپ از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌کشد و از او حمایت کرد.

وی در ادامه گفت: «می‌خواهم همه بدانند که من کارزار انتخاباتی خود را کاملا متوقف نکرده‌ام. من آن را تعلیق کردم و نیرو‌های کارزار خودم را با نیرو‌های کارزار ترامپ یکی کردم. من در ۱۰ ایالت اصلی از جمله آریزونا خودم را کنار کشیدم. من به رای دهندگان حامی خودم می‌گویم که به ترامپ رای بدهید.»

واکنش‌ها به این تصمیم رابرت کندی جونیور متفاوت بوده است. «مری بت کاهیل»، مشاور ارشد کنوانسیون ملی دموکرات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرچه رای دهندگان بیشتر در مورد رابرت کندی جونیور دانستند، کمتر او را دوست داشتند. دونالد ترامپ حمایتی را به دست نمی‌آورد که به افزایش شانس موفقیتش کمک کند، بلکه او از بلیت یک نامزد شکست خورده حاشیه‌ای استفاده می‌کند.»

یکی از مشاوران ارشد سابق بایدن نیز این اقدام از سوی رابرت کندی جونیور را هم جالب و هم گیج کننده توصیف کرد و افزود، بسیاری از کاندیدا‌ها تعلیق و نه پایان دادن قطعی را انتخاب می‌کنند، چون این روش به آنها اجازه می‌دهد تا پولی را که جمع کرده‌اند، نگه دارند یا به فعالیت کارزار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد، حمایت کندی از ترامپ اصلا مهم نیست، چون کندی اعتباری ندارد و حامیانش هم کم و معدود هستند و این برای کسی اهمیتی ندارد.

«لری ساباتو»، مدیر مرکز سیاست‌های دانشگاه ویرجینیا نیز گفت، با این حال این اقدام کندی تاثیر چندانی بر انتخابات نمی‌گذارد. خروج کندی از انتخابات اصلا مهم نیست. نظرسنجی اخیر شبکه سی. بی. اس/YouGov نشان داد که حمایت‌ها از او فقط ۲ درصد بوده است. او نمی‌تواند مردم زیادی را به سمت ترامپ هدایت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.