سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رانندگی بدون مجوز با وسایل نقلیه عمومی چقدر جریمه دارد؟

«نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی»، ۲۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

نرخ جدید جرائم رانندگی از اواخر تیرماه از سوی محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد و از این پس رانندگان متخلف، با نرخ جدید جریمه خواهند شد. نرخ‌هایی که با افزایش قابل توجه در برخی از کد‌های جریمه روبه‌رو بوده که گفته می‌شود هدف از آن کاهش تصادفات رانندگی و مرگ و میر و مصدومیت‌های ناشی از آن و نیز ارتقاء نظم ترافیکی است.

«نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی» از جمله تخلفاتی است که می‌تواند جان بسیاری از مسافران و دیگر کاربران ترافیکی را نیز به خطر بیاندازد. در همین راستا نیز قانون‌گذار تاکید کرده که تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس، اتوبوس و ... باید حتما مجوز مربوطه را دریافت کرده و آنان را به همراه داشته باشند. 

جریمه نداشتن مجوز فعالیت برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی در کلانشهرها، شهر‌ها و روستا‌ها ۲۰۰ هزار تومان است.

بر اساس قانون، حمل ‎و نقل عمومی برون شهری بار و مسافر باید فقط از طریق رانندگان و شرکت‎ ها و مؤسساتی که پروانه فعالیت مجاز و معتبر از سازمان راهداری را دارند انجام شود. همچنین در صورت انجام هرگونه تخلفی، برای بار اول کمیسیون تذکر کتبی می‌دهد و بار دوم یک تا پنج میلیون تومان جریمه نقدی  دارد و برای بار سوم پروانه فعالیت شرکت از یک ماه یا یک سال لغو می‌شود. در مرتبه چهارم نیز پروانه فعالیت شرکت‎ های متخلف به صورت دائم لغو می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.