سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف قیمت‌گذاری دستوری مطالبه بازار سرمایه از دولت چهاردهم است

دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: یکی‌از مطالبات ما از دولت چهاردهم این خواهد بود که بحث قیمت‌گذاری دستوری را منتفی کنند.

عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت گذاری دستوری یکی از معضلات اصلی بازار‌ها از جمله بازار سرمایه است یعنی به جای این که به مکانیزم بازار و روند عرضه و تقاضا توجه و نظارت کنیم که اصلا این فرآیند به‌روش درستی انجام شود قیمت‌گذاری دستوری می‌شود تمام فرآیند‌ها را نقض می‌کنیم و باعث می‌شویم که بازاری که مکانیزم آن بر اساس عرضه و تقاضا است را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

این مقام مسئول افزود: در کل قیمت‌گذاری دستوری اقدامی بسیار اشتباه است و معمولا از قیمت‌گذاری دستوری نه تولیدکنندگان و نه مصرف‌کنندگان نهایی بهره نخواهند برد در این میان سودجویان هستند که از این موضوع به سود خود استقاده خواهند کرد.

ثابت همچنین بیان کرد: بنابر موارد مطرح شده یکی‌از مطالبات ما از دولت چهاردهم این خواهد بود که بحث قیمت‌گذاری دستوری را منتفی کنند شرکت‌های بازار سرمایه که باید پاسخگوی سهامداران باشند و در آنها بحث حاکمیت شرکتی مطرح است باید بتوانند در شرایط بازار کار خود را در زمینه‌های تولید و صادرات دنبال کنند تا دچار مشکلات برای مصرف کننده نهایی و تولیدکنندگان نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.