سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کومور پس از ۱۷ سال به سازمان تجارت جهانی پیوست

کشور آفریقایی کومور پس از ۱۷ سال مذاکره با اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO)، به این سازمان پیوست.

اعضای سازمان تجارت جهانی در فوریه گذشته رسماً الحاق کومور به سازمان تجارت جهانی را تأیید کردند، اما این کشور روز سه شنبه به عضویت کامل درآمد.

به گفته، نگوزی اکنجو–ایوه‌آلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی این حرکت می‌تواند «وسیله‌ای برای مدرن‌سازی، تحول اقتصادی و مکملی برای دستور کار ادغام کومور در قاره آفریقا باشد».

او گفت که قبل از اینکه این امر به واقعیت تبدیل شود، مورونی (پایتخت کومور) باید با وضعیت جدید خود سازگار شود و تعهدات خود را حفظ کند.

در واقع، از آنجایی که هر کارگروه الحاقی تصمیمات خود را با نظر اجماع اتخاذ می‌کند، همه اعضای ذینفع سازمان تجارت جهانی باید توافق داشته باشند که نگرانی‌های فردی آنها برآورده شده است و مسائل باقی مانده در جریان مذاکرات دوجانبه و چندجانبه آنها حل و فصل شده است. به عنوان مثال، ۱۶۵ امین عضو سازمان تجارت جهانی باید یارانه صادرات محصولات کشاورزی را صفر کند.

بخش کشاورزی همچنان ستون فقرات اقتصاد است و کشاورزی معیشتی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش‌های اتحادیه اروپا، مهمترین شرکای تجاری کومور بلوک ۲۷ کشوری آفریقا و امارات متحده عربی هستند. بیست و دو دولت، از جمله هشت کشور آفریقایی، هنوز در حال مذاکره برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.