سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفس‌های آخر هژمون آمریکا

یکجانبه گرایی و هژمونی آمریکا نفس‌های آخر را می‌کشد و جمهوری اسلامی ایران از جایگاه برجسته منطقه‌ای و جهانی برخوردار است.

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره با کاهش فزاینده توان آمریکا در ائتلاف‌سازی با سایر کشور‌ها علیه ایران و محور مقاومت تاکید کرد: آمریکا زمانی می‌توانست ائتلاف راه بیندازد و تهدیدی غیر از مقابله با حماس و فلسطینی‌ها را پیش‌رو داشت و تمرکزش روی طالبان بود که تحت عنوان رویارویی با تروریسم با این جریان مقابله می‌کرد؛ از طرفی آمریکا در عرصه بین‌المللی ادعا می‌کردکه خواهان جلوگیری ازگسترش تفکر انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ناتوانی آمریکا در منطقه غرب‌آسیا گفت: جهان عرب امروز به‌جای آن‌که مؤتلف آمریکا باشد، معترض آمریکا شده است و طبیعتا در چنین شرایطی، امکان همراهی این دولت‌ها با مقامات آمریکایی در مسائل مختلف منطقه‌ای فراهم نیست. وی ادامه داد: اکنون ۱۰ماه است که رژیم‌صهیونیستی در سایه حمایت‌های آمریکا، مردم فلسطین را قتل‌عام می‌کند و اتفاقا تنها جریانی که تمام‌قد به دفاع از مردم بی‌دفاع غزه کمر همت بسته، جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های محور مقاومت مثل سوریه، لبنان، یمن و عراق هستند. ظهره‌وند با اشاره به این‌که امروز آمریکا در جهان عرب و جهان اسلام جایگاه ویران‌شده‌ای دارد، گفت: ایران پرچمدار فلسطینی‌ها در مقابله با تجاوزات رژیم‌صهیونیستی است و پرچم مقابله با رژیمی را به دست گرفته که مرجع تروریسم است. 

وی دراین‌باره افزود:این درحالی‌است که قبلا به‌واسطه جریان‌سازی رسانه‌ای، آمریکا و غرب با دادن نشانی‌های غلط می‌توانستند آزادی‌خواهی را به اسم مقابله با تروریسم سرکوب کنند، اما امروز کاملا مشخص شده که تروریست کیست و تروریسم چیست و پشتیبان تروریست‌ها، دولتی غیرازآمریکا نیست. عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با توجه به تحولات بین‌المللی امکان ائتلاف‌سازی آمریکا وجود ندارد تصریح کرد: درچنین شرایطی، اساسا برای آمریکا مقدور نیست که ائتلافی با حضور کشور‌های عربی ایجاد کند تا به‌واسطه همراهی این دولت‌ها بخواهد با جمهوری اسلامی که مدافع فلسطینی‌هاست، مقابله کند. نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استفاده از ناتو، تنها امکان آمریکا برای ائتلاف‌سازی است تاکید کرد: ناتو، مؤتلف تاریخی وطبیعی آمریکا درسرکوبگری وغارتگری ملت‌هاست و البته عنوان ائتلاف هم برای آن کاربرد معنایی ندارد، چون ناتوبه همکاری آمریکا یک جریان سرکوبگر، سیاسی، نظامی، تبلیغاتی واطلاعاتی است.

منبع: روزنامه جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.