سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

ترس از نابودی؛ دلیلی محکم برای جلوگیری نتانیاهو از آتش‌بس

نتانیاهویی که حالا همه می‌دانند آغاز آتش‌بس به معنای پایان حیات سیاسی او خواهد بود؛ به دلایل مختلف مخالف اصلی آتش‌بس در غزه بوده است.

در کمتر از ۱۱ ماهی که جنگ غزه سپری شده است، بیش از ۴۰ هزار غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که تعداد عظیمی از آن را کودکان و زنان تشکیل داده‌اند. تعداد بسیار زیادی (حدود ۱۰ هزار نفر) هم هنوز اجسادشان زیر ساختمان‌های نابود شده ، آوار ، بتن و سنگ قرار دارد.

 تعداد زیادی نیز اجسادشان از قبر‌ها مفقود شده است! حدود ۲ هزار نفر نیز اجسادشان به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های حرارتی، تبخیر شده است!

مجامع بین المللی و سکوتی طولانی در برابر جنایت

به این آمار‌ها در این مدت بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌های مختلف پرداخته شده است. مردم در تمامی کشور‌های جهان اکنون با یک تحقیق ساده در موتور‌های جست و جوگر می‌توانند تصاویر جنایت هولناک و آمار این کشتار عظیم و نسل کشی صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی را مشاهده کنند. اما به نظر می‌رسد که مجامع بین المللی ترجیح می‌دهند که توجه چندانی به این کشتار که توسط دوستان آمریکایی ها از اعضای اصلی سازمان ملل انجام می‌شود نگاه نکنند و در ارتباط با موضوعات دیگر در جهان احساس نگرانی کنند.

برای سازمان ملل و سایر مجامع بین المللی اغتشاشات و در گیری‌ها در ونزوئلا که موضوعی داخلی است بسیار با ارزش‌تر از کشتار مرد و زن و کودک در نوار غزه است. این مجامع که بیشتر در راستای منویات و دستورات غربی‌ها در راس آن‌ها ایالت متحده عمل می‌کنند چندان به دنبال اجرایی سازی آتش‌بس در آن منطقه نیستند، آتش‌بسی که البته شاید برخی از همین کشور‌های غربی به دروغ و تنها به دلیل ایفای نمایشی در سطح جهان اظهار می‌کنند که به دنبال آن هستند، اما به دلیل حماقت‌های عیان و مشخص صهیونیست‌ها و در راس آن رژیم نتایاهو نخست وزیرآن‌ها حتی در اجرایی سازی همان نمایش هم نا موفق بودند.

نتانیاهو و صهیونیست‌های حامی او مدتی است که حتی در مجامع بین الملی نیز چندان به دنبال آن نیستند که نشان دهند مثلا علاقه به اتمام جنگ دارند و به دنبال خونریزی مردم غزه نیستند. آن ها بعد از هر جنایت  با افتخار آن را عملیاتی برای کشتن نیرو‌های حماس مطرح می‌کنند.

نتانیاهویی که حالا همه می دانند آغاز آتش‌بس به معنای پایان حیات او به دلایل مختلف داخلی و بین المللی خواهد بود. به همین دلیل هر گاه و به دلایل مختلف در طول این حدود یازده ماه مخالف اصلی آتش‌بس در این منطقه بوده است.

نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی است که اغلب صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی از وضعیت جنگی خسته شده و خواستار برقراری آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست از طریق مبادله اسیران با مقاومت فلسطین هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۵۳ درصد از راستگرایان در سرزمین اشغالی فلسطین، ۴۴ درصد از هواداران احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ۸۵ درصد از هواداران احزاب مخالف با آتش‌بس در نوار غزه و پایان جنگ موافق هستند.

در این زمینه «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی از کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس انتقاد کرد.

وی گفت: شروط اضافی نتانیاهو باعث شد که آتش‌بس و بازگرداندن گروگان‌ها دشوارتر شود.

 یک مقام صهیونیست: توافق آتش‌بس به معنای پایان جنگ در غزه نیست

بریک با هشدار درباره این موضوع که در صورت ادامه یافتن جنگ با حماس و حزب‌الله، رژیم صهیونیستی در کمتر از یک سال فروخواهد پاشید. افزود: یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) دارد می‌فهمد که ما در باتلاق غزه غرق می‌شویم و سربازانمان را از دست می‌دهیم و به هدف خود برای نابودی حماس نمی‌رسیم.

یهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هم  در جدیدترین مواضع خود علیه نتانیاهو، از کابینه افراطی وی به دلیل ناتوانی در رسیدن به توافق با حماس انتقاد کرد.

باراک در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: بنیامین نتانیاهو در حال کشیدن اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای است. این در حالی است که نتانیاهو به طور همزمان اسرای ما در غزه را به اعدام محکوم کرده است.

باراک در ادامه این پیام با انتقاد از سنگ اندازی‌ها در مسیر رسیدن توافق با حماس، می‌افزاید: تاکید نتانیاهو بر کنترل کریدور فیلادلفیا در جنوب غزه هیچ منافع سیاسی برای اسرائیل ندارد.

صهیونیست‌ها اینگونه درگیر اختلافات داخلی هستند، اما موضوع عجیب آن است که حتی در صورت آتش‌بس هم نمی‌توان به صهیونیست‌ها اعتماد کرد و آن‌ها هم اکنون نیز و بنا بر گفته خودشان در حال مذاکره آتش‌بس همچنان به جنایات خود ادامه می دهند.

شامگاه پنجشنبه، یک مقام صهیونیستی به رسانه «تایمز آو اسرائیل» گفت که توافق آتش‌بس به معنای پایان جنگ در غزه نیست.

تایمز آو اسرائیل به نقل از این مقام گزارش کرد: «تا زمانی که حماس با یک توافق موافقت نکند، ما به جنگ ادامه خواهیم داد، البته حتی اگر با آتش‌بس هم موافقت کنند، جنگ ادامه خواهد داشت. البته در صورت انعقاد توافق آتش‌بس، درگیری در مرحله اول توافق متوقف می‌شود، اما ما تا رسیدن به تمام اهداف جنگی خود، به جنگ ادامه خواهیم داد.»

وقتی نسل کشی در غزه به یک پروژه تبلیغات انتخاباتی در آمریکا تبدیل می شود

حمید صالحی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مذاکرات صلح حماس گفت: مذاکرات صلح حماس را باید از چند منظر مورد تحلیل قرار داد. افکار عمومی جهان به بایدن فشار آورد و بایدن نیز متعاقبا به رژیم صهیونیستی این فشار را آورد تا مذاکرات صلح پیش برود. رژیم صهیونیستی با شقاوتی که درون خود داشت در تلاش بود تا بر حماس سلطه پیدا کند و آن را از بین ببرد با این حال شاهد بودید که با گذشت یکسال نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد؛ نه تنها حماس تسلیم نشد بلکه این همه جنایاتی که در نوار غزه انجام داده‌اند به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در مذاکرات اخیر هم شرط حماس این است که صرفا در پی تضمین نیست بلکه به دنبال آتش‌بسی گسترده و فراگیر است؛ چرا که رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکره، بمباران مناطق مختلف غزه را نیز دنبال می‌کند و آمریکا نیز همزمان ده‌ها میلیارد دلار برای کشتار مردم مظلوم غزه به اسرائیل گسیل می‌کند.

صالحی افزود: این دوگانگی و بی قانونی رژیم اسرائیل را نشان می‌دهد. در این مذاکرات حماس حضور ندارد و طرفین مذاکره تامین کننده منافع حماس نخواهند بود و به نوعی می‌توان گفت که نمادین است، اما برای شروع، ضربه مهلکی به زیاده خواهی‌های نتانیاهو خواهد بود.

حسن هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:در طول روز‌های اخیر چهاردهمین نشست برای این آتش‌بس در دوحه با حضور نماینده رژیم صهیونیستی و مصر و قطر و آمریکا برقرار شد و با توجه به این که نمایندگان اسرائیل از موساد و شاباک به عنوان دو نهاد سرکوب گر حضور داشتند، طبیعتا حماس هم در این مذاکرات شرکت نکرد.

وی افزود: بعد از ۲ روز مذاکراه به دلیل سقف انتظارات بالای موساد و شاباک مذاکرات به بن بست رسید و دلیل هم آن است که اسرائیل خواهان آزادی گروگان‌ها قبل از برقراری آتش‌بس است و می‌گوید آتش‌بس باید موقت باشد و بازگشت آوارگان فلسطینی زیر نظر ارتش اسرائیل صورت گیرد.

هانی زاده تاکید کرد: طبیعتا از آن طرف حماس هم مطالباتی داشت و موضوعات را به واسطه قطر مطرح کرده بود. آن‌ها عنوان کردند که آتش‌بس باید پایدار و دائمی باشد و بازگشت آوارگان فلسطینی بدون قید و شرط است و آزادی گروگان‌ها نیز در قبال آزادی اسرای فلسطینی است. کشور‌های بزرگ که در بحران غزه دخیل هستند، باید تضمین‌های لازم برای بازسازی غزه را بدهند؛ که به دلیل اختلاف نظر در دیدگاه حماس و نماینده اسرائیل مذاکرات با بن بست مواجه شد و از آنجایی که آمریکایی‌ها در این شرایط در هر دو قطب دموکرات و جمهوری خواه به دنبال آن هستند که کمک لابی صهیونیست‌ها را در انتخابات ۲۰۲۴ داشته باشند، مسابقه‌ای را برای کسب کمک و پشتیبانی لابی صهیونیست‌ها آغاز کرده‌اند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ نامزد جمهوری خواهان اعتقاد دارد تا پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج جنگ ادامه پیدا کند و آمریکا کمک‌های بیشتری در اختیار اسرائیل قرار دهد. اما دموکرات‌ها اعتقاد دارند که جنگ باید هر چه زودتر به پایان برسد تا بتوانند پروژه تبلیغاتی برای کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها داشته باشند. به همین دلیل بعد از شکست مذاکرات، بلینکن وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا نتانیاهو را برای آغاز یک دور جدید مذاکرات تشویق کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
شاید بی بی یابو از بیماری توهمی شیزوفرنی و اسکزوفرنی
رنج میبرد .
درست مثل بوش رییس جمهور امریکا که گفت
حضرت مسیح بر من ظاهر شد و گفت .عراق را ازاد کن
چرا نباید تمام رییس جمهور تست روان شناسی بدهند
چونکه بنظر میاید .صهیونیست ها از این بیماری توهمی رنج میبرند
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
تا زمانیکه سران قبیله لعنت یعنی صهیونیست ها در منطقه هستند، منطقه روی آرامش را نخواهد دید .