سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید صالحی: بازی نکردن در ورزشگاه آزادی به سرخابی‌ها آسیب می‌رساند

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته دوم لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از تساوی تیم استقلال برابر تیم  ملوان بندر انزلی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: نکونام در این بازی از زیبر نیک نفس  استفاده نکرده بود، اما بقیه نفرات همان بودند که در بازی اول حضور داشتند. تیم استقلال در این بازی خوب شروع کرد و طبیعتا تفکرات  مازیار زارع باعث شد که خیلی زود ملوانی‌ها  روی اشتباه مدافع حریف به گل برسند.  البته بعد از گل، آبی پوشان بازی را در دست گرفتند و موقعیت‌هایی هم داشتند و یک پنالتی به دست آوردند و بازی را به تساوی کشاندند. البته  استقلالی‌ها به علت بی دقتی و عدم تمرکز مهاجمان خود  موقعیت‌ها را از دست دادند. نیمه دوم باز هم عدم تمرکز در خط دفاعی و  عدم مسئولیت پذیری مدافعان باعث شد که استقلال دوباره در ضد حمله گل دوم را دریافت کند، اما بعد از آن دوباره توپ و موقعیت بازی را در اختیار گرفتند. همچنین  تمام تفکرات تیم ملوان این بود که در ضدحملات  مقابل استقلال  اثر گذاری کند. به هر حال تعویض‌هایی که آبی پوشان انجام دادند در نهایت توانستند گل دوم را به ثمر برسانند. بعد از آن استقلالی‌ها نتوانستند موقعیت آن چنانی روی دروازه ملوان خلق کنند. کمااینکه  آنها می‌توانستند برنده بازی باشند در صورتی که از موقعیت‌ها استفاده می‌کردند و شرایطشان بهتر بود.

سید صالحی درباره اینکه عملکرد اندونگ و کاکوتا بازیکنان خارجی جدید استقلال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به هر حال  بازیکنان خارجی تا بیایند با تیم هماهنگ شوند و شرایط ایده آل پیدا کنند زمان بر است  تا بتوانند کیفیت خود را در زمین مسابقه نشان بدهند.

کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از نتیجه  تساوی بازی  پرسپولیس و تراکتور در هفته دوم لیگ برتر فوتبال بیان کرد: تفاوت ۲ تیم این بود که اسکوچیچ مربی بود که هم در تیم‌های باشگاهی و هم در تیم ملی ایران مربیگری کرده بود و بازیکنان ایرانی را می‌شناخت، اما گاریدو از زمانی که آمده تغییرات  در ترکیب تیم پرسپولیس می‌دهد تا شاکله اصلی تیمش را به دست آورد. پرسپولیس بعد از چند سال شاکله خط دفاعی اش تغییر کرد و  تعدادی بازیکن از دست داد و یکسری بازیکن جدید از جمله ایوب العملود و  گندوز  به این تیم آمدند و یک مقدار زمان بر است تا آنها بتوانند شرایط ایده آل پیدا کنند. مشکل اصلی پرسپولیس در دفاع‌های چپ و راستش است که آنها مثل پارسال در حمله شرکت نمی‌کنند. مخصوصا این تیم مقابل تراکتوری بازی داشت که اسکوچیچ به دنبال این بود که بتواند از ضدحملات استفاده کند. مالکیت توپ در نیمه اول در اختیار پرسپولیس بود، اما موقعیت آن چنانی خلق نکرد. اما تراکتور با وجود اینکه مالکیت بازی کمتر در اختیارش بود موقعیت‌های خطرناک تری روی دروازه پرسپولیس خلق کرد. در مثلث خط جلو تومیسلاو و حسین زاده خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کردند و مخصوصا در ضربات کرنر و ایستگاهی گندوز چند واکنش خوبی داشت. معلوم بود  مدافعان تیم پرسپولیس در ضربات کرنر و ایستگاهی تمرکز لازم را ندارند و  در بازی با ذوب آهن از طریق اوت دستی گل خوردند و در بازی با تراکتور هم از طریق ضربه ایستگاهی گل دریافت کردند. به طور طبیعی عدم تمرکز و مسئولیت پذیری  کم در خط دفاع پرسپولیس را شاهد بودیم.

او ادامه داد: تیم تراکتور در نیمه دوم فوق العاده بازی کرد و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند و توانستند مالکیت توپ را داشته باشند و  به سمت دروازه پرسپولیس حمله کنند. البته سرخپوشان بعد از ۱۰ نفره شدن مسئولیت پذیری بازیکنانش بیشتر شد و تلاش می‌کردند کمتر اشتباه کنند و تنوع تاکنیکی بهتری در حمله داشتند و در نهایت توانستند روی ضربه کرنر به گل تساوی برسند. به هر حال پرسپولیس هنوز شرایط آرمانی را پیدا نکرده است.  گاریدو شناخت کافی بر روی بازیکنان خود در خطوط دفاع، هافبک و حمله را ندارد و یک مقدار زمان بر است. البته گندوز عاملی شد که پرسپولیس بتواند برابر تراکتور مساوی کند. ارونوف بازیکن تاثیرگذاری در قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس داشت، اما او به علت بازی در تیم ملی المپیک  ازبکستان خسته بود. باید منتظر باشیم تا ببینیم که چه زمانی گاریدو می‌تواند شاکله اصلی تیمش را به دست آورد.

سید صالحی درباره اینکه عملکرد تیم‌ها در هفته دوم لیگ برتر فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اکثر بازی‌ها مساوی شد و این نشان می‌دهد که هنوز یکسری از تیم‌ها در بدنسازی هستند و هنوز بدن‌های بازیکنان رها  نکرده است. همچنین سطح تیم‌ها به هم  نزدیک شده است. این موضوع نشان می‌دهد که امسال تیم ها، لیگ سختی را پیش رو دارند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه عملکرد تیم‌های تازه وارد لیگ خیبر خرم آباد و چادر ملو اردکان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: عملکرد این ۲ تیم تاکنون خوب بوده است و این نشان می‌دهد که امسال تیم‌ها سطح فنی نزدیک به هم دارند. امیدوارم امسال لیگ پویایی باشد تا پدیده بیشتری داشته باشیم، چون سطح فنی تیم‌ها بالا نیست. وقتی بازی‌ها مساوی می‌شود این نشان دهنده این است که خلق موقعیت در بازی‌ها زیاد نیست. به طور طبیعی باید باز یها جلوتر برود تا ببینیم شرایط تیم‌ها به چه صورت می‌شود.

او درباره اینکه سرخابی‌ها به علت آماده نبودن ورزشگاه‌های آزادی و تختی بیرون از تهران از حریفان خود میزبانی می‌کنند و این موضوع در نتایجشان تاثیرگذار است، گفت: بله، اگر تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل حریفان خود بازی می‌کردند اصلا شرایط بازیشان فرق می‌کرد. بازی نکردن در ورزشگاه آزادی خیلی به سرخابی‌ها آسیب وارد می‌کند. وقتی تیمی در ورزشگاه خودش میزبانی می‌کند هوادارانش هم در ورزشگاه حضور خواهند داشت و با شرایط زمین آشنایی دارند و می‌تواند همه این مسائل رد نتیجه گیری آن تیم تاثیرگذار باشد.

سید صالحی درباره اینکه استفاده از VAR را در بازی‌ها چطور می‌بیند، گفت: وی‌ای آر که به ایران آمده است با VAR کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج فارس فرق می‌کند. آنها سیستم کاملی دارند و دوربین خط دروازه و آفساید دارند و خیلی کامل‌تر است. در هر صورت باید در همه بازی‌ها از این سیستم استفاده شود و این اجحاف  می‌شود به تیم‌هایی که در بازیشان VAR استفاده نمی‌شود و باید مطمئنا مسئولان فوتبال فکری  کنند که این سیستم به کشور بیاید تا اجحافی در حق دیگر تیم‌ها نشود.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.