سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حنفی:

مردم با مسئولان در امور دینی همکاری کنند

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با مسئولان اداره محلی، علما و بزرگان بلخ دیدار و گفتگو کرد.

شیخ الحدیث مولوی محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر و سمع شکایات، طالبان در نشستی با مسئولان اداره محلی، علما و بزرگان بلخ در رابطه به چگونگی خدمت و رفتار خوب با مردم طبق قانون جدید این وزارت، صحبت کرد. 

در این نشست شیخ محمد سعید هاشمی رییس شورای علمای بلخ، در مورد اشغال ۲۰ ساله کشور و فتنه‌ های مختلف گفت که در کشور هیچ عمل غیرشرعی‌ یی نبود که انجام نشده باشد، دموکراسی‌ های غربی با زور خود هر نوع قانون غیر شرعی را عملی کرده بودند و می‌خواستند مردم را با زور پول به شکل خود درآورند.

وی افزود که الحمدلله، مجاهدین نظام اسلامی، مردم و علمای کرام در برابر همه دسیسه ‌های آنها ایستادند و از این شرایط سخت جلوگیری کردند، در این راه پاک خود را شهید کردند و امروز یک نظام اسلامی و شرعی برقرار شده است و همه باید شکر این نعمت را به جا آورند و شب و روز به درگاه خداوند متعال سجده کنند که این مردم و کشور از دسیسه ‌های کفار نجات یافت.

او گفت: اکنون همه مسئولیت داریم تا این نظام را از طریق شریعت در جامعه عملی کنیم و بقای این نظام، پایداری و حفاظت آن مسئولیت همه است.

مولوی نورالهادی ابوادریس معاون والی بلخ، در صحبت هایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول نظام اسلامی است که باید در کنار نظام اسلامی بر همه عملی شود.

وی افزود که از حکومت‌های گذشته این تجربه باقی مانده است که آنها نمی‌توانستند بین فساد و غیر فساد تفاوت قایل شوند و خود را اصلاح نکردند و همه در منکرات غرق بودند.

او اضافه کرد: الحمدلله با آمدن نظام اسلامی، هدف همه بقای نظام اسلامی و عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و این قوانین همه ۱۴۰۰ سال پیش از سوی خداوند برای مسلمانان آمده است، پس بیایید نظام اسلامی را روز به روز قوی‌ تر کنیم، متحد شویم و اعمال خود را در چارچوب شرعی تنظیم کنیم.

وی افزود همه مسئولان، علمای کرام، مردم و مراکز علوم عصری و دینی باید در این زمینه با ما همکاری کامل داشته باشند و از منکرات ابتدا خود و سپس جامعه را نجات دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.