سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت چهاردهم ملزم به اجرای قانون جهش تولید مسکن در نوسازی بافت‌های فرسوده است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در صورت تدوام نوسازی بافت‌های در قالب نهضت ملی مسکن شاهد بهبود بازار مسکن در دولت چهاردهم خواهیم بود.

نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه تولید مسکن به شمار می رود که این سیاست در دولت گذشته با قدرت اجرایی شد و توانست بخشی از نیازهای مسکنی در کشور را محقق کند. تحویل و نوسازی واحدهای مسکن فرسوده در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن یکی از گام هایی است که باید توسط دولت چهاردهم ادامه یابد و این اقدام هم تنها از طریق فرهنگ سازی و اجرای بسته های تشویقی و تکمیل سیاست های مسکنی در کشور امکان پذیر است‌.

دولت چهاردهم اگر بتواند در حوزه مسکن سیاست و بندهای قانون جهش تولید مسکن را به صورت کامل اجرا کند می‌توان امیدوار بود که بخشی از نیازهای مسکنی متقاضیان در این دولت پاسخ داده می شود.

در همین باره آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری از ۳۰۰ هزار واحد عبور کرده است، گفت: نوسازی واحدهای فرسوده شهری در دولت سیزدهم به رقم ۳۰۰ هزار و ۱۵۲ واحد رسیده است که از این میزان از بیش از ۱۰۵ هزار واحد بهره‌برداری‌ شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است.

 آیینی  با بیان اینکه  در استان های تهران و مشهد بیشترین روند نوسازی واحدهای مسکونی اجرایی شده است، گفت: ۱۴ استان در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری شامل به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، البرز، همدان، فارس، کرمانشاه، قم، گلستان و کردستان اقدامات شاخصی را انجام داده اند.

وی توضیح  داد: نوسازی مسکن با ارائه بسته‌های تشویقی، تقویت مشارکت مردم با آگاهی‌رسانی و تمرکز بر فعالیت‌های نوسازی در کنار محرومیت‌زدایی از بافت‌های هدف بازآفرینی، با بهسازی معابر و تکمیل پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بخشی از اقداماتی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن اهتمام داشته است.

آیینی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که بخشی از این نیاز باید از طریق نوسازی محقق شود که امیدواریم این گام در دولت جدید و توسط وزیر جدید راه و شهرسازی ادامه یابد چراکه تجربه نشان داده است که با ارائه بسته های تشویقی و فرهنگ سازی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده توانسته ایم میزان صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داده و به بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را در این بخش پاسخ دهیم.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.