سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

دولت چهاردهم برای تسهیل در تردد زوار اربعین مصمم است

مومنی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد تردد زوار از مرز مهران انجام می شود، گفت: دولت چهاردهم مصمم است تا حد امکان به مجموعه اربعین به خصوص مرز مهران توجه لازم را داشته باشد.

 اسکندر مومنی  روز جمعه در قرارگاه اربعین در شهر مهران، با تاکید بر اینکه برای چند روز آینده مانده به اربعین حسینی که پرحجم ترین ترددها در مرزهای کشور به ویژه مرز مهران داریم باید پیش بینی های لازم انجام شود، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی تعهداتی برای تامین اتوبوس در مرز مهران و جابجایی زوار به استان های مختلف کشور داشتند که پیگیری های لازم در این خصوص باید انجام و محقق شود.

وی با بیان اینکه بعد از اربعین حسینی، ارزیابی های لازم از نقاط ضعف و قوت برگزاری اربعین در سال جدید انجام شود، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مشکلاتی که امسال در زمینه تردد زوار وجود داشته است برای سال آینده برطرف شود و جمع بندی لازم از این نقاط قوت و ضعف صورت گیرد.

وزیر کشور با تاکید بر توسعه و تکمیل طرح های اولویت دار مربوط به اربعین در استان ایلام و مرز مهران، یادآور شد: این طرح ها و پروژه ها پیگیری و به دولت و وزارت کشور ارائه شود که در راستای ارائه خدمات بیشتر به زوار گام های بهتری برداشته شود.

مومنی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد تردد زوار از مرز مهران انجام می شود، گفت: دولت چهاردهم مصمم است تا حد امکان به مجموعه اربعین به خصوص مرز مهران توجه لازم را داشته باشد تا حد امکان پیاده‌روی زائران تا مرز کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شود که سایه بان های موقت به سایه بان های دائمی تبدیل شود، افزود: تلاش شود پیاده روی زوار به نقطه صفر مرزی با توجه به گرمای هوا به حداقل برسد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کنگره بزرگ اربعین بین ۲ ملت ایران و عراق پیوند عمیقی ایجاد کرد وه است، گفت: اربعین بین مسئولان ۲ کشور نیز پیوند خوبی ایجاد کرده و باید تلاش شود که مشکلات تردد زوار در نقطه صفر مرزی و انتقال آنان به شهرهای زیارتی کشور عراق نیز مرتفع شود.

مومنی با اشاره ضرورت تامین آب خنک و یخ برای چند سال آینده و پیش بینی لازم در این خصوص و احداث سردخانه و کارخانه یخ، خاطرنشان کرد: اقدام های لازم برای سال های آتی باید از همین اربعین سال جاری انجام و پیش بینی شود.

  اسکندر مومنی، وزیر کشور روز جمعه با استقبال بهرام‌نیا استاندار و جمعی از مسئولان استانی از طریق بالگرد وارد پایانه شهید سلیمانی مرز مهران شد.

بازدید از زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی مرز بین‌المللی مهران، میدان اربعین و همچنین شرکت در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان ایلام و شهرستان مهران است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

برچسب ها: اربعین ، مرز مهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.