سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله سعیدی:

دولت چهاردهم در امتداد دولت شهید رئیسی باشد

خطیب جمعه قم گفت:دولت چهاردهم در امتداد دولت شهید رئیسی و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و بهبود معیشت مردم، شروع به کار کند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، گفت: راهپیمایی اربعین رفته رفته با گذشت زمان و با حضور ملیت‌های مختلف به یک رویداد اجتماعی بزرگ و رزمایش فرا ملی و مذهبی تبدیل شده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برای صیانت از این دستاورد حسینی باید چاره اندیشی کرد، گفت: تأمین امنیت توسط دولت در راهپیمایی اربعین، مشخص کردن سهمیه برای مدیریت زائران، آشنا کردن زائران ایرانی با فرهنگ عراقی‌ها در اربعین و بالعکس، یاری جستن از میانجی‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم‌ها، همکاری ایران و عراق برای برپایی مواکب مشترک و اجتناب از خدشه دار کردن وحدت ملت‌های ایران عراق از ضروریات صیانت از این پدیده ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که کار مقدس موکب داری را به کار رقابتی به ویژه رقابت با موکب‌های عراقی تبدیل نکنیم و الگوی سنتی اربعین عراقی‌ها را پاس بداریم، افزود: در این مراسم نباید از بقیه احکام و آداب اسلامی غفلت شود و از انجام هر کاری که به وحدت میان زائران به ویژه دو ملت ایران و عراق خدشه وارد می‌کند پرهیز کنیم.

امام جمعه قم بیان کرد: حماسه عاشورا در نیم روز اتفاق افتاد ولی این اربعین بود که با مدیریت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جاودانه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۳۰ مردادماه مصادف با روز مسجد و به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در ۱۹۶۹ میلادی بود که این روز با ابتکار جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت ادامه داد: روز مسجد اساساً روز انقلابی است و مسجد از هسته مقاومت، مقاومت نظامی، امنیتی و مقاومت فرهنگی تشکیل می‌شود.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: شیوه کار بصیرت و هدایت فرهنگی را باید در مسجد آموخت و کسانی که اظهار می‌کند، مسجد محل اقامت نماز است، اینها همان جدا انگار‌های دین از سیاست هستند.

امام جمعه قم گفت: با نهضت امام خمینی (ره) مسجد کارایی خود را مجدد به دست آورد ولی بازهم باید از کارکرد مسجد صیانت کرد چرا که دشمن نیز به دنبال این است تا وحدت مسلمانان را خدشه دار کرده و آنها را از مسجد دور کند.

وی بیان داشت: هفته دولت از امروز دوم شهریور آغاز می‌شود و نامگذاری این هفته از هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ صورت گرفته که دو یار دیرین و مبارز نستوه انقلاب یعنی شهید رجایی و شهید باهنر که هر دو نمونه‌ای از دولت مردان مردمی بودند به دست منافقان کینه دوز به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم در این هفته با اهداف و برنامه‌های دولت‌های هر زمان آشنا می‌شوند، گفت: امسال نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی مردم خدمات آن عزیز خستگی ناپذیر را فراموش نخواهند کرد و ان شاء الله دولت جدید که همه وزرایش از مجلس رأی اعتماد گرفتند نیز بتواند همان راه را با صلابت و جدیت ادامه دهد.

وی در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره مجاهدت‌های روحانی شهید سید علی اندرزگو خاطرنشان کرد: سانحه دلخراش اتوبوس زائران پاکستانی برای ما سخت بود و این سانحه را به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم و ان شاء الله مورد شفاعت اباعبدالله قرار گیرند و برای مجروحان نیز آرزوی شفا و سلامتی داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.