سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه گرگان:

اقتدار فرهنگی از قدرت اقتصادی و نظامی بااهمیت‌تر است

امام جمعه گرگان گفت: صاحب‌نظران کشورهای قدرتمند دنیا به این نتیجه رسیده که اقتدار فرهنگی از قدرت‌های اقتصادی و نظامی قوی‌تر و مهم‌تر است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: با قدرت فرهنگی می‌توان فکر و اندیشه انسان را به دست گرفت و برای بشریت اندیشه‌سازی کرد.

وی بیان کرد: قدرت فرهنگی را هر زمان می‌توان بر علیه افراد به کار بست و با همین قدرت ذهن انسان‌ها را به سمت هداف و برنامه‌های خود بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: نمونه این قدرت فرهنگی در مساله غزه و فلسطین مشهود است که دشمن تلاش دارد رژیم صهیونیستی را مظلوم و مردم غزه را ظالم جلوه دهند که خلاف واقع است.

وی در ادامه به ایام اربعین حسینی و زیارت قبر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: زیارت آداب و رسومی دارد و زمانی که به زیارت ائمه می‌رویم باید اتصال روحی بین ما و ائمه برقرار و روح آدمی به پرواز درآید.

وی اضافه کرد: منظور از به پرواز درآمدن روح، تازه متولد شدن و پاک بودن انسان است که دوباره در مسیر زندگی و رسیدن به سعادت و خوشبختی در راه حق قرار می‌گیرد.

امام جمعه گرگان گفت: زیارت، نقش اساسی در انسان‌سازی دارد و دشمنان نیز از همان ابتدای شهادت امام حسین (ع) تلاش داشتند قبر آن حضرت را از بین ببرند، زیرا می‌دانستند هر کس به زیارت امام حسین (ع) می‌رود مسیر زندگیش عوض شده و در راه اسلام گام برمی‌دارد.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: دشمنان در واقع به فکر از بین‌بردن ریشه اسلام هستند، زیرا می‌بینند هر روز بر تعداد مسلمانان جهان و روی آوردن به دین مبین اسلام به خصوص در اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: اربعین گستره جهانی پیدا کرده به طوری که جمعیت میلیونی شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین، افکار جهانیان را جلب کرده که اصل ماجرا چیست و امام حسین (ع) کیست.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم امام حسین (ع) را به زبان و فرهنگ جوامع مختلف به مردم و مشتاقان معرفی کنیم.

امام جمعه گرگان همچنین در ادامه به رفتن یک پهپاد حزب‌الله به داخل حریم رژیم صهیونیستی و نزدیکی خانه نتانیاهو اشاره کرده و گفت: این حرکت یک افتخار بزرگ برای حماس جهاد اسلامی و حزب‌الله است.

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که خود را مدعی داشتن ارتشی شکست ناپذیر و گنبد‌های آهنین می‌داند با این حرکت حزب‌الله، احساس خطر کرده و هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.