سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله بن غفیر به گالانت: به حزب‌الله حمله کنید نه به من

اظهارات رئیس شین‌بت درباره موجودیت اسرائیل، جنگ لفظی وزیر امنیت داخلی اسرائیل و وزیر جنگ این رژیم را در ایکس به دنبال داشت.

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل امروز جمعه به طور شفاهی به انتقاد یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل از درخواست وی برای برکناری رونن بار، رئیس شین بت، واکنش نشان داد.

گالانت پس از هشدار رونن بار مبنی بر اینکه افزایش اقدامات خصمانه در کرانه باختری موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند، اقدامات بن غفیر را برای امنیت و تفرقه افکن محکوم کرده بود. او گفته بود وزیر امنیت داخلی اسرائیل فردی بی‌مسئولیت و خطری علیه امنیت اسرائیل است، اما رونین بار، رئیس شاباک به وظایف خود عمل می‌کند.

بن‌غفیر پیامی در ایکس پاسخ داد و گالانت را برای تغییر مسیر تلاش‌هایش به چالش کشید و گفت: «به‌جای حمله به من در توییتر، روی رویارویی با حزب‌الله لبنان تمرکز کنید». او گالانت را متهم کرد که توجه را از تهدید‌های خارجی دور کرده و اختلافات داخلی را تشدید کرده است.

بار روز پنجشنبه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که اقدامات خشونت آمیز اخیر شهروندان اسرائیلی در کرانه باختری، از جمله حمله به روستای فلسطینی جیت، اسرائیل را به مرز فاجعه می‌رساند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.