سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور از بازگشت دو میلیون زائر کربلا به کشور خبر داد

وزیر کشور با تسلیت ایام اربعین از خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران از مرز‌های ۶ گانه خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون نفر به کشور برگشته‌اند.

اسکندر مومنی وزیر کشور ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و منذریه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی خوب ستاد اربعین استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین و زیرساخت‌های خوبی که در این مرز ایجاد شده، افزود: در مجموع ۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند که از تردد‌های انجام شده ۴۵۰ هزار نفر زائر از این پایانه مرزی خارج و ۲۰۰ هزار نفر وارد شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که مرز رسمی خسروی برای کاروان‌های زیارتی حج و زیارت در طول سال دایمی شده و مورد استفاده قرار گیرد تا زائران در طول سال از این مرز استفاده کنند.

مومنی افزود: اکنون با تسهیلاتی که فراهم شده مشکل خاصی در عبور و مرور نداریم و زائران نیز همکاری خوبی داشته اند. 

وزیرکشور ادامه داد: در مرز خسروی با توجه به اینکه تردد زائران با خودرو‌های شخصی به سمت پایانه‌ها بیشتر بوده از این رو پارکینگ‌هایی پیش بینی شده است و نگرانی نداریم.

مومنی در خصوص انتخاب مرز خسروی به عنوان اولین سفر وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه این مرز سه سال است بازگشایی شده ازاین رو نیاز است که در اولویت قرار گیرد.

وی با توصیه زائران که سفر خود را به اربعین موکول نکنند از تداوم خدمات‌رسانی تا ۲ روز بعد از اربعین خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.