سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

عطااله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۲۰۶ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۹۵ همت مطالبات گندمکاران پرداخت و ۱۱۱ همت باقی مانده است که انتظار می رود هرچه سریع تر پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن و تولید ۱۵ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، افزود: شیرینی و خودکفایی گندم با تاخیر در پرداخت مطالبات و افزایش قیمت کود به کام کشاورزان تلخ شده است، حال امیدواریم هرچه سریع تر جلسه شورا تشکیل شود تا کشاورزان از بابت قیمت خرید تضمینی گندم اطمینان خاطر داشته باشند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید و نرخ تورم بالای ۴۵ درصد، قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از ۲۵ هزارتومان برای سال زراعی جدید باشد.

هاشمی با بیان اینکه سال زراعی جدید از ۱۵ روز آینده در استان های شمال غرب آغاز می شود، افزود: با توجه به هزینه های بذر، کود، کارگری و نهاده های کشاورزی، کشاورزان نقدینگی برای خرید ندارند و از طرفی به سبب تاخیر در پرداخت مطالبات، کشاورزان دست خالی هستند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: افزایش ۲ برابری قیمت کود شیمیایی منجر به دلسردی کشاورزان و برهم خوردن الگوی کشت می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.