سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متقاضیان برای استفاده از خدمات دستگاه‌های دولتی باید به سامانه املاک و اسکان متصل شوند

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان باید برای استفاده از خدمات دستگاه های در تمامی بخش ها اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان تکمیل کرده و در این بخش وزیر راه وشهرسازی تکمیل آن را پیگیری کند.

 در حال حاضر روند ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان از سوی متقاضیان در حال افزایش است و همین امر خود باعث شده که برنامه ریزی بهتری برای بهبود وضعیت بازار مسکن صورت گیرد .

سامانه املاک و اسکان یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های وزارت راه وشهرسازی بوده است که  در دستور کار دولت قرار گرفت و اجرای آن از سال ۱۴۰۱ با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یافت اما در حال حاضر برای تکمیل این سامانه و شناسایی خانه‌های خالی با جدیت بیشتر نیاز است که دستگاه های مختلف به این سامانه متصل شوند.

در همین زمینه حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن نیازمند برنامه ریزی جدی تر و دقیق تر است که این برنامه ریزی ها تنها از طریق سامانه املاک و اسکان و اطلاعات موجود در آن تامین می شود گفت: دولت برای آنکه بتواند برای بازار خرید وفروش مسکن و همچنین بازار اجاره مسکن برنامه ریزی لازم را انجام دهد باید بتواند از اطلاعات متقاضیان استفاده کند و در همین رابطه هم باید دستگاه ها از جمله سازمان ثبت احوال و همچنین بانک مرکزی و سایر بخش ها از جمله وزارت نیرو باید به این دستگاه متصل شوند.

وی اظهار کرد: شهروندان استان تهران برای بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاههای دولتی ضروری است نسبت به خوداظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران همچنین از شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانه های خالی دریافت کرده اند و دچار ابهام یا سوال هستند خواست بری رفع هرگونه ابهام با شماره پشتیبانی ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۶۸ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از ساکنان در استان تهران  هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده اند که در این زمینه لازم است هرچه سریعتر برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ثبت اطلاعات صورت گیردگفت: بیش از ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد که بخشی از این واحدها از طریق سامانه املاک و اسکان انجام شده که در این بخش همکاری متقاضیان هم لازم است.

جنتی یادآور شد: دولت چهاردهم باید هرچه سریعتر تکمیل اطلاعات این سامانه را در اولویت برنامه های خود قرار  دهد و در این بخش هم باید تمامی دستگاه ها را پای کار بیاورد تا از طریق آن بتواند برنامه ریزی لازم را اجرایی کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

برچسب ها: مسکن ، سامانه املاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.