سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپیس‌ایکس دومین سکوی پرتاب «استارشیپ» را می‌سازد

شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس در حال ساخت دومین سکوی پرتاب برای موشک بزرگ «استارشیپ» خود در جنوب تگزاس است.

شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی دومین سکوی پرتاب را در سایت استاربیس(Starbase) در جنوب تگزاس برای موشک استارشیپ برپا کرده است.

اسپیس‌ایکس در حال آماده شدن برای پرتاب‌های مکرر موشک‌های بزرگ استارشیپ خود است.

این شرکت در حال حاضر موشک استارشیپ، بزرگترین و قدرتمندترین موشکی را که تا به حال ساخته شده است، از یک سکوی پرتاب در پایگاه استاربیس در نزدیکی شهر مرزی براونزویل تگزاس جنوبی به فضا خواهد فرستاد.

اکنون اسپیس‌ایکس در حال کار برای نصب سکوی پرتاب دوم در این تاسیسات است و اخیراً نقطه عطفی بزرگ در راستای این هدف داشته است.

این شرکت در پستی که شامل سه عکس از این سکوی در حال تکامل است، اعلام کرد: دومین سکوی پرتاب به عنوان جدیدترین افزودنی به استاربیس در حال تکامل است.

با این حال، قبل از اینکه موشک‌های استارشیپ بتوانند از روی سکوی جدید بلند شوند، به کار بیشتری نیاز است. به عنوان مثال، همانطور که عکس‌های تازه منتشر شده مشخص می‌کنند، این سکوی پرتاب هنوز به طور کامل نصب نشده است و فاقد بازوهای گیرنده است که برای قرار دادن موشک‌های بزرگ استارشیپ و گرفتن تقویت کننده‌های استارشیپ پس از بلند شدن استفاده می‌کند.

اسپیس‌ایکس در حال توسعه موشک استارشیپ است که یک غول کاملاً قابل استفاده مجدد با ارتفاع ۱۲۲ متر برای کمک به بشریت در رفتن و بازگشتن به ماه و مریخ و همچنین دستیابی به تعدادی دیگر از اهداف جسورانه اکتشافی است.

این شرکت تا به امروز چهار پرواز آزمایشی استارشیپ را شامل دو پرواز در سال ۲۰۲۳ و دو پرواز تاکنون در سال جاری انجام داده است. آخرین ماموریت که در تاریخ ۶ ژوئن انجام شد، موفقیت آمیز بود و در آن، مرحله بالایی استارشیپ به فضا رسید و همراه با تقویت کننده خود معروف به سوپر هوی(Super Heavy) طبق برنامه‌ریزی در اقیانوس فرود آمدند.

اسپیس‌ایکس اکنون خود را برای پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ آماده می‌کند که می‌تواند به محض صدور مجوز از جانب اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده انجام شود. این شرکت قبلاً آزمایش‌های روشن کردن موتورهای موشک را با هر دو مرحله استارشیپ انجام داده است و می‌گوید این وسیله نقلیه برای بلند شدن آماده است.

این پرواز مانند چهار ماموریت قبلی استارشیپ از پایگاه استاربیس پرتاب خواهد شد، اما اسپیس‌ایکس قصد دارد با استارشیپ از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا نیز پرواز کند و در تلاش است تا در آینده نسبتاً نزدیک این اتفاق بیفتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.