سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انحلال سازمان زنان مسلمان حامی هریس در اعتراض به نادیده گرفتن فلسطینیان

سازمان زنان مسلمان حامی کامالا هریس در اعتراض به نادیده گرفته شدن درخواست فلسطینیان آمریکایی برای سخنرانی در اجلاس حزب دموکرات، این سازمان را منحل کرد.

در پی اجازه ندادن حزب دموکرات به فلسطینیان آمریکا برای سخنرانی در کنگره این حزب در شیکاگو، سازمان زنان مسلمان حامی «کامالا هریس» در بیانیه‌ای رسمی انحلال خود در اعتراض به این امر را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «خانواده گروگان اسرائیلی که چهارشنبه شب روی صحنه بودند، بیشتر از نامزد ما (هریس) نسبت به فلسطینیان و فلسطینی‌های آمریکایی همدلی نشان داده‌اند. این برای دموکرات‌ها یک پیام وحشتناک است. فلسطینی‌های آمریکا حق دارند درباره فلسطین صحبت کنند.»

بر اساس این بیانیه، سازمان مذکور اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد تیم کامالا هریس صراحتاً با درخواست سخنرانی سیاستمداران و کنشگران فلسطینی در کنگره ملی حزب دموکرات مخالفت کرده است.

در این بیانیه آمده است این سازمان مطلع شده که اعضای جنبش «بدون تعهد» که به سیاست‌های آمریکا نسبت به جنگ غزه اعتراض دارند، خواستار آن بودند که یک سخنران فلسطینی آمریکایی در کنگره ملی این حزب به سخنرانی بپردازد، اما تیم هریس با این درخواست مخالفت کرده است.

سازمان زنان مسلمان حامی هریس اعلام کرد که با توجه به این مسئله، دیگر ادامه فعالیت خود را صحیح نمی‌داند.

جنبش ملی بدون تعهد گروهی است که ۳۰ نماینده به اجلاس ملی دموکرات‌ها فرستاده و در تلاش است تا بر حزب دموکرات فشار وارد کند تا اقدامات بیشتری برای دستیابی به آتش‌بس در غزه انجام دهد. در روز چهارشنبه به وقت شیکاگو پس از آنکه به نمایندگان این جنبش اطلاع داده شد اجازه سخنرانی در صحن اصلی کنوانسیون دموکرات‌ها را ندارند، نمایندگان این جنبش در محل برگزاری کنوانسیون تحصن کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.