سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه تاوان واحدهای متخلف گردشگری در محور قم – سلفچگان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از اعمال قانون و جریمه مجتمع‌‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی متخلف در محور قم – سلفچگان خبر داد.

علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در حاشیه بازدید از مجتمع‌‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان)» در گفت‌وگویی اظهار کرد: امروز برخی از این مجتمع‌ها و واحدها مورد بازرسی و بازدید قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: در این بازدیدها، به تعدادی از واحدهای متخلف تذکر داده شد و برخی از واحدهای متخلف نیز اعمال قانون و جریمه شدند.

او همچنین به برگزاری «نشست هم‌اندیشی مجتمع‌‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان)» به مناسبت ایام اربعین در مجتمع گردشگری کرانه اشاره و بیان کرد: این نشست با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مقدم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم، جناب سرهنگ نصیری جانشین فرماندهی انتظامی استان قم و جناب سرهنگ جعفریان رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم؛ به منظور همفکری و مشورت در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زائران تشکیل شد.

او در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر در طول سال در قم، این حضور را به برکت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و گفت: در ایام اربعین علاوه بر زائرانی که از سراسر کشور به قم می‌آیند، شاهد حضور زوار کشورهای گوناگون نیز هستیم؛ از این‌رو به عنوان خادمان شهر کریمه اهل بیت(ع)، باید به بهترین شکل ممکن، خدمات مناسب و مطلوب به زائران ارائه دهیم. 

ارجمندی همچنین با بیان این که استان قم راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، اضافه کرد: در ایام اربعین در محور قم – سلفچگان به واسطه قرار گرفتن این محور در مسیر زائران اربعین حسینی، شاهد ازدحام بیش‌تر زوار هستیم. 

او بیان کرد: به منظور ارتقای خدمات در این محور، در سال جاری مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی اختصاص داده‌ایم و صاحبان مجتمع‌های بین‌راهی محور مذکور نیز در این امر مشارکت داشته‌اند.

او با تأکید بر این که سرویس‌بهداشتی به صورت رایگان در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد، گفت: مجتمع‌های بین‌راهی استان قم به گواه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ جزء بهترین مجتمع‌های بین‌راهی کشور هستند. 

ارجمندی با بیان این که علاوه بر زوار ایرانی، زائران خارجی نیز برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین از قم عبور می‌کنند، افزود: این زائران نه با تبلیغات، بلکه به عشق ائمه اطهار(ع) و به برکت حرم مطهر حضرت معصومه(س) وارد این استان می‌شوند؛ از این‌رو باید میزبان شایسته‌ای برای زائران باشیم.

او پیاده‌روی اربعین را به عنوان یک اجتماع عظیم بی‌نظیر در جهان برشمرد و گفت: این امر به برکت امام حسین(ع) است که در طول مسیر زائران، شاهد راه‌اندازی موکب‌ها و ارائه خدمات رایگان در زمینه‌های مختلف به شرکت‌کنندگان در این آیین هستیم.

مردم می‌توانند شکایت‌های خود را از مراکز اقامتی و گردشگری از طریق سامانه ملی سفر (ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ و یا از طریق تارنمای (سایت) آن به نشانی اینترنتی https://۰۹۶۲۹.ir ثبت کنند.

همچنین می‌توانند شکایت خود را از اماکن اقامتی و گردشگری به اداره‌کل تعزیرات حکومتی با شماره تلفن ۱۳۵؛ تخلف در حوزه فعالیت اصناف را با شماره تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت (صَمت)؛ تخلف بهداشتی را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گزارش بدهند.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ قرار دارد و تلفن تماس آن ۳۷۶۰۳۴۲۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ است.

در این بازدید مجید ستایش معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید جواد جلالی‌نژاد رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی استان قم و بازرسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قم نیز حضور داشتند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.