سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراحمدی: فریاد «مرگ بر اسرائیل» در تمام مسیر پیاده‌روی اربعین شنیده می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به شعار مراسم اربعین امسال گفت: زائران در تمام مسیر پیاده‌روی اربعین انزجار خود از صهیونیست‌ها را نشان می‌دهند و فریاد مرگ بر اسرائیل در تمام مسیر طنین انداز است.

 جنایات وحشیانه رژیم صهیونسیتی در غزه و کشتار هزاران کودک و زن و مرد بی‌گناه توسط جنایتکاران صهیونسیتی موجب شده تا زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام امسال در مراسم پیاده‌روی اربعین به هر نحوی که می‌توانند انزجار خود را از صهیونیست‌های کودک‌کش نشان دهند.

شعار اربعین امسال هم با توجه به همین موضوع به نوعی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و قدس شریف در نظر گرفته شد. با توجه به این مسئله با سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفتگو کردیم.

رضایت‌مندی زائران از خدمات‌رسانی‌ها

سید مجید میراحمدی در ابتدای این مصاحبه به خدمات رسانی خوب و مناسب به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: الحمدلله همه امور مربوط به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها از جمله حوزه سلامت، سهولت، معنویت، امنیت، عزت‌مندی و ... به‌خوبی در حال پیش رفتن است و رضایت‌مندی خوبی در میان زائران عزیز وجود دارد.

توجه زائران به شعار «کربلا طریق الاقصی» 

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: متاسفانه این روز‌ها جنایتکاران صهیونسیتی در غزه از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند و وحشیانه‌ترین رفتار را در غزه رقم می‌زنند که این مسئله مورد توجه همه زائران در مراسم اربعین امسال قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: نکته برجسته امسال توجه زائران به شعار «کربلا طریق الاقصی» است که این شعار در همه اماکن و محل‌های حضور زائرین از مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا دیده می‌شود و زائران به روش‌های مختلف این شعار را تبلیغ و ترویج می‌کنند و انزجار خود را از اشغالگران قدس و حامیان آنها فریاد می‌زنند.
طنین انداز شدن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا در حرم امام علی و امام حسین (ع)

میراحمدی یادآور شد: امسال حتی در حرم‌های حضرت اباعبدالله الحسین و امام علی علیه السلام هم فریاد‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا در لحظات مختلف طنین انداز شد و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حقیقتاً به جلوه‌ای از اظهار تنفر و انزجار از آمریکا و رژیم صهیونیستی و در نقطه مقابلش حمایت از مردم مظلوم فلسطین تبدیل شده است.

وی افزود: شعار «کربلا طریق الاقصی» در مراسم راهپیمایی اربعین تبدیل به یک شعار برجسته و مورد حمایت همه راهپیمایان و زائران و کسانی که در راهپیمایی از کشور‌های مختلف حضور دارند، قرار گرفته است.

حمایت پیوسته زائران از مردم فلسطین 

میراحمدی تصریح کرد: می‌شود گفت که وجه تمایز مراسم اربعین امسال با همه مراسم‌های گذشته این است که به طور برجسته زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و غزه و همچنین تنفر و انزجار خودشان را به طور پیوسته در همه مسیر‌های راهپیمایی و مراکز تجمع زائران اربعین حسینی از رژیم صهیونسیتی و آمریکا نشان دادند و شعار «کربلا طریق الاقصی» به شکل برجسته‌ای مورد توجه قرار گرفت.

تقدیر از زحمات پزشکان و کادر درمان

میراحمدی در ادامه ضمن تبریک روز پزشک به همه پزشکان و کادر درمان گفت: جا دارد این روز را به پزشکان، پرستاران و کادر درمان که در مراسم پیاده روی اربعین به صورت داوطلبانه در حال خدمات رسانی به زائران هستند تبریک بگوییم. 

وی اضافه کرد: با زحمات و تلاش‌های ارزشمند این عزیزان بود که امسال علیرغم گرمای زیاد هوا برای هیچ یک از زائران ایرانی مشکل ایجاد نشد. تا کنون بیش از یکصد هزار زائر ما به دلیل گرمای هوا به درمانگاه‌های مستقر در مسیر راهپیمایی مراجعه کردند و خوشبختانه با زحمات کادر درمان هیچ مشکلی برای هموطنان ما ایجاد نشد که جا دارد مجددا از زحمات پزشکان و پرستاران و کادر درمان تشکر کنیم و روز پزشک را خدمت همه این عزیزان تبریک بگوییم.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.