سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان شمالی:

صادرات رکن مهم و پیشران تولید است

استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران در رفع موانع صادراتی فعالیت خود را افزایش دهند.

محمدرضا حسین نژاد در یکصد و هجدهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی بجنورد؛ از صادرات به عنوان رکن مهم کمک به تولید کنندگان یاد کرد و گفت: شرایط صادرات کالا در بحران اقتصادی کنونی کشور برای استان‌هایی همچون خراسان شمالی باید آسان شود.

حسین نژاد گفت : رفع تعهد ارزی از دغدغه‌های مهم صادرکنندگان است که این روند برای استان‌های کم برخوردار بازنگری شود.

به گفته استاندار رفع تعهد ارزی باید حداکثر و سقفی داشته باشد چرا که تعهد ارزی برخی از تجار کشور بسیار بالا است.

حسین نژاد گفت: صادرکنندگان استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که برای رفع آن باید تلاش‌ها مضاعف شود.

او همچنین به قطع برق صنایع در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون برخی از صنایع استان از ناحیه قطع برق دچار خسارت‌هایی شده اند که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد. حسین نژاد بر رونق تولید تاکید کرد و گفت: از همه دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم در کمک به تولیدکنندگان تلاش مضاعف کنند و راهکار‌هایی برای برون رفت ارایه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه بر آسان سازی روند‌های واردات و صادرات تاکید کرد و گفت: استان‌های همچون خراسان شمالی به دلیل مشکلات زیر ساخت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی با سختی و هزینه‌های زیادی مواجه هستند و باید این روند تسهیل شود.

ناصر فخر موحدی در بخش دیگری به موضوع کارخانه سیمان در خصوص قطع برق و کاهش تولید این محصول اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلاتی که این واحد صنعتی دارد، اما از سه هزار و ۷۰۰ تن تولید سیمان یکهزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار تن را به استان خراسان شمالی اختصاص داده است.

برچسب ها: صادرات ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.