سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید موج گرما در کشور؛ هوا از امروز گرم‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز با ورود موج جدید گرما به کشور در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی شاهد افزایش دما خواهیم بود، همچنین اغلب نواحی کشور هوایی گرم را تجربه خواهند کرد.

 از امروز (جمعه، دوم شهریورماه) با ورود موج جدید گرما به کشور در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی شاهد افزایش دما خواهیم بود، همچنین اغلب نواحی کشور هوایی گرم را تجربه خواهند کرد.

براین اساس، بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور بار دیگر شاهد هوایی گرم‌تر از نرمال خواهند بود که شرایط دمایی فرانرمالی را از ابتدای شهریور ماه رقم زد.

البته، استان‌های نیمه غربی و جنوب شرقی کشور کمترین تأثیر را از این افزایش دما خواهند داشت و نیمه غربی و شمال غربی کشور بیشترین تأثیر را از این گرما خواهند داشت.

وضعیت جوی کشور آرام است

در ادامه، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه در هفته پیش‌رو، گرمای شدیدی را تجربه خواهیم کرد، گفت: امروز (جمعه، دوم شهریورماه) شرایط جوی در کشور آرام‌تر است؛ اگرچه بارش‌های رگباری خفیف کماکان در نقاطی از استان هرمزگان، شمال شرق استان خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت، اما در واقع بارش‌ها حجم گسترده‌ای را در برنمی‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز‌های جمعه تا دوشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در پنج روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان؛ در مدت زمانی ذکر شده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی از ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد و فردا (شنبه، سوم شهریورماه) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش باد اواخر وقت افزایش ابر با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.