سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیاضی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس با رای قاطع به وزرا به‌دنبال همراهی با دولت است

نماینده مجلس گفت: مجلس با آگاهی کامل و نقدی که به اعضای کابینه داشت نشان داد با رای بالا به وزرا می‌خواهد با دولت همراهی کند.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: در شرایطی که حتی دولت و مجلس با یکدیگر همسو بودند چنین اتفاقی که همه وزرای دولت رای اعتماد بگیرند بعید بود، اما الان که دولت و مجلس همسو نیستند این اتفاق افتاد یعنی یک همدلی خوب بین دولت و مجلس برقرار شده است.

وی اظهار کرد: اقدامی که آقای پزشکیان برای تشکیل دولت وفاق ملی کرد با رای مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی دولت کامل شد و آقای پزشکیان از منظر رفتاری و گفتاری مدلی از مشارکت بالای دولت و مجلس را تبیین کرد و مجلس با آگاهی کامل و نقدی که به اعضای کابینه داشت نشان داد که می‌خواهد با دولت همراهی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: رای بالای مجلس به کابینه دولت چهاردهم را یک حرکت همدلانه می‌دانم، چون حرف اول وفاق ملی را با هم هجی کردیم و وقتی گام اول برداشته شد گام‌های بعدی را هم خواهیم برداشت و حالا نوبت دولت و وزراست که به رایی که نمایندگان مردم به آنها دادند احترام بگذارد و اهتمام بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشد لذا پیام رای قاطع مجلس به کابینه دولت یعنی وحدت و همدلی برای حل مشکلات مردم.

فیاضی درباره اظهارات رئیس‌جمهور درباره تایید وزرا توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: گفت: نمایندگان نیازمند اطلاعات و اعتماد بیشتر هستند. وقتی حرف از اعتماد رهبری به یک فرد می‌شود برای نمایندگان هم مهم بود و نمی‌توانم بگویم در رای‌شان بی‌تاثیر بوده است. 

وی ادامه داد: اینکه آقای پزشکیان قضیه تاکید رهبری بر انتخاب وزرا را به‌طور شفاف بیان کرد به نظر می‌رسد که در گذشته به این وضع نبوده یا در بخشی از کابینه بوده، اما وقتی این قضیه توسط آقای پزشکیان مطرح شد نشان داد که آقای پزشکیان در امور خود با ظرفیت قانونی از رهبر انقلاب مشورت می‌گیرد، چون این مشورت به نفع کشور است چراکه نتیجه‌اش یک اجماع شده تا همه اعضای دولت رای بیاورند لذا گام بعدی گام دولت است که باید بردارد و باید کار کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد: مجلس پشت دولت است و همکاری‌های صادقانه خود را آغاز کرده است و این امر می‌تواند امیدبخش باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: بعید می‌دانم آقای پزشکیان خرف نادرستی را در مجلس بیان کرده باشد، اما اینکه تا چه میزان اختیار داشت حمایت رهبر انقلاب از وزرا را بیان کند به خودش برمی‌گردد لذا حتما اختیاراتی داشته تا آن را بیان کند وگرنه از رئیس‌جمهور بعید است که به‌طور نسنجیده یک مطلبی را در صحن علنی مجلس بگوید لذا سوءاستفاده نیست و دید فضای مجلس درخصوص رای اعتماد که در فراکسیون انقلاب اسلامی مطرح شده به چه صورت است و برخی نمایندگان در تصمیم‌گیری‌شان دچار تردید بودند لذا نگران همین بخش بودند.

وی گفت: نیرو‌های فراکسیون انقلاب نیرو‌هایی انقلابی و ولایی هستند و اگر به سه یا چهار وزیر رای ندهند دیگرانی که در لایه‌های بعدی نمایندگان هستند ممکن است اطلاعات سیاسی آنها به اندازه اعضای فراکسیون انقلاب نباشد و ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند؛ به نظرم اینجا هوشمندی آقای پزشکیان بود که به این صورت در مجلس ظهور و بروز پیدا کرد و توانست آرای نمایندگان را جمع کند.

فیاضی بیان کرد: من به وزرا نقد داشتم و در همه جا موافق ثبت‌نام نکردم، اما نتیجه جمعی را باید بپذیریم، چون اتفاقی که افتاده اتفاق مبارکی بود و به نظرم با رای قاطع مجلس به کابینه پزشکیان دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و مشکلات مردم باید حل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.