سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان‌غربی:

بیشترین نرخ بیکاری آذربایجان‌غربی مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین نرخ بیکاری استان مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است که به دلیل نبود مهارت لازم نتوانستند وارد بازار کار شوند.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با محوریت شهرستان مهاباد، گفت: باوجود کاهش آمار مرتبط با بیکاری در سطح استان، بیشترین بیکاران ما دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط توجه به مهارت‌آموزی، توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کارآموزی و همچنین گرایش به احداث هنرستان‌های جوار صنعت می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال آنها کمک کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اشتغال از مهمترین چالش‌های دولت است، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران نسبت به ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی به ویژه با مشارکت تولیدکنندگان اهتمام داشته باشند.

معتمدیان در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های غیرفعال گفت: برخی از طرح‌های آبیاری به دلیل تکمیل نشدن دچار استهلاک، سرقت و از بین رفتن بیت المال شده که باید در اولویت تامین اعتبار قرار گیرد.

وی افزود: سالانه ۱.۵ تن سیب به عنوان محصول آب بر در سطح استان تولید می‌شود که حدود یک سوم آن صنعتی بوده و کمترین سود اقتصادی برای باغداران دارد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت باید بیش از پیش پیگیری شود، اظهار کرد: باید به سمت تولید محصولات کم آب بر با بیشترین نرخ سودآوری و همچنین ارزش افزوده محصولات تولیدی و اشتغال زایی حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی موضوع گردشگری را بهترین محور توسعه شهرستان مهاباد دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از جمله سد، غار آبی تاریخی و اماکن گردشگری و تفریحی دیگر نیاز به داشتن برنامه جامع و استفاده از تجربیات موفق سایر اماکن گردشگری کشور را دارد.

وی همچنین بر پیگیری اخذ اعتبارات ملی تاکید کرد و گفت: با پیگیری مدیران کل، معاونت‌ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان می‌توان حداکثر اعتبارات ملی را جذب و به اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام کمک کرد.

در ادامه این جلسه نسبت به بررسی مصوبه‌های دور نخست استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و همچنین سایر مشکلات این شهرستان بحث و گفت‌وگو شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.