سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز در برنامه هفتم ۸/۳۹ است

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش گفت: باتوجه به اسناد بالادستی سرانه آموزشی در سال به ازای هر دانش‌آموز ۸/۳۹ است.

خان محمدی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش گفت: شاخص ما برای رسیدن به سرانه آموزشی آن چیزی است که در سند تحول مشخص شده و در سند زیر نظام و تجهیزات بیان شده است. ۸/۳۹ مترمربع، سرانه‌ای است که به ازای هر دانش آموز برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده، اما این سرانه در حال حاضر ۵/۲۸ است. 

او افزود: اویل انقلاب سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز ۱/۵ متر مربع بوده که در این مدت رشد ۳۰ الی ۴۰ درصدی جمعیت دانش آموزی را داشته‌ایم. چالش جمعیت دانش آموزی در این سرانه‌ها بسیار موثر است.

او ادامه داد : جابجایی جمعیتی، ترکیب جمعیتی و تغییرات آن یکی از عوامل مداخله‌گری مانند مهاجرت، خشکسالی و فضای کاری در حاشیه شهر‌ها بوده که ساخت و ساز را دچار مشکل کرده است و ما نسبت به آن باید واکنش نشان دهیم.

وی گفت: سرانه آموزشی آبان بروز رسانی خواهد شد. در ۷۲۰ منطقه کشور حدود ۲۶۰ منطقه زیر میانگین سرانه آموزشی قرار دارند. ما برای اینکه به سرانه بالادستی و برنامه هفتم برسیم درمجموع باید ۱۴ متر مربع مدرسه ساخته شود که یک میلیون کلاس می‌شود اما در حال حاضر۶/۱ متر مربع بوده است.

رئیس نوسازی و تجهیز آموزش و پرورش اظهار کرد: ما برای بحث مشارکت پذیری و جریان تربیتی که دانش آموز نسبت به مدرسه خود احساس تکلیف کند. برای مثال رنگ، رویه و کفه و تجهیزاتی که برای نوسازی مدارس نیاز است را در اختیار مدارس قرار دادیم تا به کمک خود دانش آموزان و خانواده‌های خود جوش به صورت جهادی آنها مدارس را تامین و باز سازی کنند. بسیج دانش آموزی و دانشجویی و بسیج طلاب نقش پر رنگی در این حوزه داشته اند.

او بیان کرد: همه مسئولانی که توانایی کمک به مدارس را دارند طی یک ماه که ما تمهیداتی را فراهم کرده‌ایم دست به دست ما بدهند تا بتوانیم تا بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید مدارس زیادی را نوسازی کنیم. مدرسه کانون توجه تمامی اقشار جامعه اعم از هیات امنای مساجد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.