سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یونیسف: خشونت در غزه نباید عادی شود

مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل هشدار داد: دیده شدن اجساد شهدای کودک و دیگر جلوه‌های خشونت در غزه نباید به امری عادی تبدیل شود. 

ادل خدر، مدیر یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از رهبران جهان خواست که دستیابی به یک توافق برای اعلام آتش بس در غزه را تضمین کنند و هشدار داد که خشونت روزانه در این منطقه نباید عادی شود.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هر روز که می‌گذرد، خشونت در غزه تشدید می‌شود: اجساد کودکان کوچک از زیر آوار بیرون می‌آید، کودکان مجروح از ترس گریه می‌کنند و هیچ مکان امنی برای آنها باقی نمانده است. خشونت روزانه نباید به یک امر عادی تبدیل شود. رهبران جهان باید برای نجات جان کودکان اقدام کنند. اکنون به آتش بس نیاز داریم.» 

پیش از این، کاظم ابوخلف، سخنگوی یونیسف گفته بود که کودکان در نوار غزه بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و نیاز فوری به حمایت دارند.

همه کودکان غزه در معرض تجربیات آسیب زا از جنگ قرار گرفته‌اند که عواقب آن تا آخر عمر باقی خواهد ماند. تا کنون بیش از ۱۴ هزار کودک فلسطینی طی این جنگ به شهادت رسیده‌اند. کودکانی که زنده مانده‌اند نیز شرایط مناسبی ندارند و بسیاری از آنان دست و پای خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود دست کم ۶۵ هزار کودک فلسطینی یک سال تحصیلی خود را از دست داده و بسیاری از آنان با مشکلات مربوط به اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.