سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف دومین الماس بزرگ جهان در جنوب آفریقا

دومین الماس بزرگ جهان در کشور بوتسوانا در جنوب آفریقا کشف شد و گفته می‌شود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قیراط وزن دارد.

یک شرکت کانادایی به نام «لوکارا» می‌گوید الماسی به وزن ۲ هزار و ۴۹۲ قیراط را در کشور بوتسوانا در جنوب آفریقا کشف کرده است که بزرگ‌ترین الماس کشف شده در بوتسوانا و دومین الماس بزرگ جهان است. 

به گزارش خبرگزاری شین هوا، «ویلیام لمب» رئیس و مدیر اجرایی این شرکت از کشف الماس مذکور ابراز خوشحالی کرد و گفت که پیدا شدن آن پتانسیل قابل توجه معدنی که در آن مشغول به کار هستند را نشان می‌دهد.

دولت بوتسوانا اعلام کرد که «موکگویتسی ماسیسی» رئیس جمهور این کشور یکی از اولین افرادی خواهد بود که الماس جدید که هنوز نامش فاش نشده است را قبل از اینکه به جهانیان نشان داده شود، خواهد دید.

بزرگ‌ترین الماسی که تا کنون کشف شده، الماس ۳ هزار و ۱۰۶ قیراطی معروف به «کولینان» است که در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی کشف شد. در آن زمان آفریقای جنوبی هنوز مستعمره انگلیس بود و بنابراین الماس مذکور پس از استخراج به پادشاه «ادوارد هفتم» هدیه شد. این الماس را به چندین جواهر جداگانه برش دادند و برخی از آنها هنوز هم بخشی از تاج پادشاه انگلیس هستند.

پیش از آن نیز یک الماس سیاه بزرگتر در اواخر دهه ۱۸۰۰ در برزیل کشف شد، اما بر روی سطح پیدا شد و گمان می‌رود که بخشی از یک شهاب سنگ بوده است.

شایان ذکر است که روسیه بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است، اما بیشترین یافته‌های بزرگ در سال‌های اخیر در بوتسوانا بدست آمده است. این کشور آفریقای جنوبی تلاش کرده تا قدرت خود را در این صنعت افزایش دهد و سهم بیشتری در استخراج سنگ‌های قیمتی داشته باشد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.