سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل پزشکی قانونی کرمان مطرح کرد؛

انجام ۳۷ هزار و ۳۲۶ فعالیت بالینی در پزشکی قانونی کرمان

قادی پاشا گفت: پزشکی قانونی از ابتدای امسال تاکنون در بخش معاینات، ۳۷ هزار و ۳۲۶ فعالیت بالینی مرتبط با ۲۵ هزار و ۵۶ مراجعه کننده را انجام داده است.

ظهر امروز یکم شهریورماه رییس کل دادگستری استان کرمان همزمان با روز پزشک با حضور در اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان از زحمات پزشکان و کارکنان این اداره کل تجلیل کرد. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان به مناسبت روز پزشک، ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی، گفت: امیدواریم تعاملات و همکاری‌های بیشتری بین مجموعه قضایی استان و اداره کل پزشکی قانونی رقم بخورد و مفاد سند تحول و تعالی قوه قضائیه در استان محقق شود.

وی ضمن تبریک روز پزشک به کادر پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان، بیان کرد: نظرات کارشناسی پزشکی قانونی در سیستم قضائی بااهمیت است، زیرا این اداره با پاسخ به استعلامات قضات و مراجعین، روند رسیدگی را تسهیل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کار در پزشک قانونی مهم، حساس و سخت است و پاسخ سریع و دقیق به مراجعین از اهمیت زیادی برخوردار است.

پزشکی قانونی کرمان و جیرفت به تجهیزات مدرن پزشکی تجهیز می‌شوند 

مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز گفت: طی ۴ ماهه‌ اول سال ۱ هزار و ۳۳۰ فوتی به تالار‌های تشریح پزشکی قانونی ارجاع شده است  که ۴۸۶ مورد آن نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر از طریق کالبدگشایی بوده است.

وی افزود: پزشکان ما در این اداره کل از ابتدای سال در بخش معاینات ۳۷ هزار و ۳۲۶ فعالیت بالینی مرتبط با ۲۵ هزار و ۵۶ مراجعه کننده به انجام رسانده اند.

 این مقام مسئول گفت: در کمیسیون‌های تخصصی ۲۸۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و پرونده‌های ورودی به آزمایشگاه سم شناسی یک هزار و ۴۱۱ مورد بوده است.

وی  با بیان اینکه پرونده‌های ورودی به آزمایشگاه سرولوژی ۱۹۲ مورد بوده است، بیان داشت: پرونده‌های ورودی به آزمایشگاه پاتولوژی ۳۹۰ مورد و پرونده‌های مرتبط با بررسی ژنتیکی ۳۸ پرونده بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: بایستی نشست‌های تخصصی و علمی بیشتری میان پزشکی قانونی و قضات دادگستری برگزار شود تا در مورد مسائل و موضوعات فی مابین تدابیر بهتری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در پزشکی قانونی کرمان در عرصه‌های آزمایشگاهی استاندارد‌های بین المللی وجود دارد و از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در این زمینه استفاده می‌شود، افزود: بایستی در زمینه کارشناسی‌ها کیفیت استعلامات را افزایش دهیم.

قادی پاشا ادامه داد: مطالعات کارشناسی برای راه اندازی آزمایشگاه درجه ۴ پزشکی قانونی در شهرستان جیرفت انجام شده است و به زودی مردم جنوب استان می‌توانند از یک آزماشگاه با درجه کیفی مطلوب بهره‌مند شوند.

حسن سلطانی نژاد، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان در ادامه این نشست خواستار تعامل بیشتر اداره کل پزشکی قانونی با بیمارستان‌ها شد و گفت: ارتباط سیستمی پزشکی قانونی با بیمارستان‌ها منجر به کاهش زمان اعلام نظر‌های کارشناسی می شود، همچنین با هزینه‌های کمتر، پرونده بیماران به صورت آنلاین در اختیار پزشکی قانونی قرار گیرد.

در ادامه اکبر مختاری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان بر برگزاری نشست‌های مشترک بین قضات و پزشکان پزشکی قانونی برای ایجاد وحدت رویه در امور قضایی تاکید کرد.

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هم بر آغاز فصل تازه همکاری‌ها با مجموعه پزشکی قانونی تاکید کرد و گفت: پزشکی قانونی جزو دستگاه‌هایی است که با ارائه نظرات تخصصی می‌تواند در امر پیشگیری از وقوع جرم به ما کمک‌های زیادی بکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.