سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

با افراد غیر متخصصی که در امر پزشکی دخالت می کنند، برخورد قضایی می شود

حجت الاسلام حمیدی ضمن انتقاد از ورود افراد غیر متخصص به مباحث پزشکی از برخورد قضایی با این افراد خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست مشترک معاونین دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی که به مناسبت روز پزشک برگزار شد ، ضمن تبریک روز پزشک گفت جامعه پزشکی در شرایط کرونا در استان کرمان و سراسر کشور جانشان را فدای سلامت مردم کردند، یاد و خاطره آنان را گرامی میداریم.

وی با اشاره به اینکه علیرغم پیشرفت های علمی در حوزه پزشکی، شخصیت حکیم بزرگوار و پزشک حاذق ابوعلی‌سینا در دنیا حفظ شده است که این نشان از اهمیت علم پزشکی از دیرباز در بین ایرانیان دارد، بیان کرد: علیرغم تمام تحریم ها و کمبودهای موجود در زمینه پزشکی از پزشکان این مرز وبوم  که جهادگونه برای سلامت مردم خدمت می کنند، قدردانی می نمایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن انتقاد از ورود افراد غیر متخصص به مباحث پزشکی که سلامت و جان انسان ها را به خطر می اندازند، گفت: افرادی بدون مجوز در امور پزشکی دخالت و  فعالیت می کنند که بایستی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت به موضوع ورود کند و تخلفات و جرائم را به دستگاه قضائی گزارش کنند تا با آنان برخورد قانونی صورت پذیرد.

حاکمیت وظیفه دارد به مطالبات جامعه پزشکی توجه کند 

وی با بیان این مطلب که وظیفه دولت و حاکمیت توجه به مطالبات جامعه پزشکی و فراهم کردن ملزومات مورد نیاز پزشکان و پرستاران است، گفت: امیدواریم شرایط بهتری برای خدمت رسانی پزشکان و پرستاران فراهم شود، زیرا هر چقدر در این زمینه هزینه شود در نهایت سلامت عمومی جامعه تامین خواهد شد.

قاضی القضات استان کرمان بیان کرد: در دستگاه قضائی استان آمادگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد  و امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم از ظرفیت قوه برای دانشگاه و بالعکس استفاده کنیم.

 مهدی احمدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در این جلسه گفت: دستگاه قضائی استان کرمان در مقاطع مختلف حامی و پشتیبان  دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه کادر درمان بوده است و این مایه دلگرمی کارکنان حوزه بهداشت و درمان است.

 وی افزود: سعی بر این است که تمام تلاش خود را  برای رضایتمندی مردم به کار بگیریم و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

این مقام مسئول در خصوص ورود برخی افراد غیر متخصص در امر پزشکی هشدار داد و بیان داشت: به طور مثال متاسفانه شاهد برخی اقدامات زیبایی بدون حضور پزشک در برخی از آرایشگاه های زنانه از سوی برخی افراد غیر متخصص  هستیم که نگران کننده است  و باجدیت در این زمینه ورود کرده ایم و از دستگاه قضایی تقاضای حمایت در این زمینه را داریم.

وی تصریح کرد: مجموعه دادگستری کرمان به مواردی ورود کرده است و این نشان از عزم جدی عدلیه در برخورد با فساد است، برای مثال دستگیری قاچاقچیان سوخت و موضوع پرونده فساد فوتبال حاکی از سلامت و صلابت این مجموعه می باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.