سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون نفر در استان کرمان بیمه سلامت هستند

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دراستان کرمان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه سلامت هستند.

محمد جعفری با تبریک و گرامیداشت روز پزشک و تقدیر از تلاش های شبانه روزی این قشر زحمتکش و اثربخش و همچنین گرامیداشت هفته دولت  گفت: دستاورد های حوزه پزشکی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و ما در بیانیه گام دوم انقلاب باید در دوره ای و در هر جایگاهی که هستیم درخت انقلاب را آبیاری کنیم تا این دوره را سپری کنیم تا انقلاب اسلامی را به نظام اسلامی و به تمدن اسلامی برسانیم.


وی با اشاره به شاخص های جهانی ارزیابی سلامت  تصريح کرد:یکی از شاخص ها امید به زندگی است که قبل از انقلاب ۵۳ سال بوده و  اما امروزه ۸۵ سال است و دوم شاخص  مرگ‌ مادر ۲۵۴ در صد هزار بوده که به ۲۵ درصد هزار کاهش پیدا کرده است.


 مدیر کل بیمه سلامت استان  کرمان درادامه اظهار داشت: مرگ کودک زیر دوسال  از ۱۹۵در هزار  به ۱۲ درهزار رسیده است که این نشان دهنده و پیامدهای خوب سیستم بهداشت کشور  است.


جعفری گفت: قبل از انقلاب سیستم بهداشت زنجیره ای در شبکه روستایی و شهری نداشتیم اما  در حال حاضر  شبکه های بهداشتی، خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت شهری  راه اندازی شده اند و  به عنوان یک دستاورد خیلی خوب به آن نگاه می کنند.


 وی افزود: در زمینه تربیت نیروی انسانی و دانشگاهها از ۷ به ۷۰ دانشگاه رسیده است که هم اکنون در هما روستاها پزشک وجود دارد. 


 وز تصریح کرد: درحوزه بیمه قبلا فقط یک صندوق بیمه کارمندان دولت را داشتیم اما در سال ۷۳ جمعیت بیمه شده ما از ۴ میلیون نفر به ۴۵میلیون نفر رسیده است و امروز خانواده ای  بدون بیمه نداریم و اگر تاریخ اعتبار بیمه آن تمام شده باشد و خود فرد اطلاع نداشته باشد در زمان بیماری اعتبار  بیمه تمدید اقدامات درمانی انجام می شود.


وی اظهار داشت: هر کشوری ۴کارکرد دارد که یکی از کارکردها نظام سلامت است که این چرخ باید خوب بچرخد و نگاه خوب جمهوری اسلامی به بخش  بیمه،  اطمینان خوبی از سمت مردم و موسسات درمانی  را نسبت به بیمه به وجود آورده است.


مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دراستان کرمان  یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر بیمه سلامت هستند و روزانه بیش از ۸میلیارد  تومان بابت درمان بیماران هزینه می شود و روزانه ۱۵هزار نفر از بیمه درمانی خود استفاده می کنند که این نشان دهنده اثر گذاری بیمه سلامت است اگر چه خلاهایی نیز وجود دارد و در روستاها مردم دغدغه درمان را ندارند و این از مهاجرت مردم ازروستا به شهر جلوگیری می کند.


جعفری گفت: درحال حاضر روال تمدید بیمه شدگان به شکل غیر حضوری و الکترونیک انجام می شود و درحال حاضر تایید داروهای گران هم در داروخانه نیز  به شکل الکترونیکی انجام می شود.


وی درادامه از خدمات بیمه سلامت به بیماران صعب العلاج خبرداد و تصريح کرد: راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج موجب شده  همه بیماران استان از خدمات این صندوق بهره مند  شوند و بانشان دار کردن بیماران صعب العلاج سهم بیماران مشخص و پرداخت از جیب به حداقل می رسد.

برچسب ها: بیمه سلامت ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.