سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان

رییس پلیس راه گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که ۳۶ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

سرهنگ جاور صفاری در جمع اصحاب رسانه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که با کاهش ۱۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۶ نفر کمتر در تصادفات برون شهری در این مدت جان باختند.

رییس پلیس راه گیلان با بیان اینکه در جاده‌های گیلان روزانه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و ۲۳ نفر مصدوم می‌شوند، افزود: از این مقدار، ۳۸ درصد موتورسوار ۲۴ درصد عابر پیاده، ۲۲ درصد راننده و ۱۶ درصد از سرنشینان خودرو‌ها هستند.

سرهنگ جاور صفاری افزود: در بررسی‌های انجام شده ۲۱ درصد جان باختگان تصادفات جاده‌ای گیلان مربوط به جاده جنوبی رشت – قزوین، ۳۷ درصد در جاده غربی، ۳۰ درصد مربوط به جاده شرقی و ۱۲ درصد مربوط به مرکز استان جاده بندر انزلی است.

وی با اشاره به وقوع ۳۵ درصد تصادفات جاده‌ای گیلان در ۸ محور پرتصادف استان، گفت: محور تالش به آستارا، انزلی به رضوانشهر، رشت به لنگرود، سنگر به سیاهکل، امام زاده هاشم به لوشان و لنگرود به چابکسر از جاده‌های پرتصادف استان است که از امنیت کمتری در مقایسه با دیگر جاده‌های استان برخوردارند.

رییس پلیس راه گیلان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با تردد خودرو‌های بدون پلاک، پلاک مخدوش و خودرو‌های تغییر وضعیت داده شده، اضافه کرد: امسال ۱۴ هزار و ۴۴۱ خودرو با این گونه جرایم در جاده‌های استان اعمال قانون شده و مالکان آن‌ها به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جاور صفاری از آمار ۶۷ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در بین موتورسوارن به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی و عابران پیاده خبر داد و افزود: میانگین سهم جانباختگان موتورسیکلت در گیلان ۴۲ درصد و در کشور ۱۱ درصد است.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود روشنایی در جاده‌ها و دیده نشدن عابران پیاده از سوی رانندگان در شب و سرعت وسیله نقلیه، این افراد برای تردد باید از شانه خاکی جاده‌ها استفاده کنند.

رییس پلیس راه گیلان با اشاره به آموزش‌های میدانی پلیس راه و همچنین اهدا کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران برای کاهش تلفات موتورسواران، گفت: همه محور‌های استان گیلان با نصب دوربین و به کمک گروه‌های محسوس و نامحسوس پلیس رصد می‌شوند.

سرهنگ صفاری به آمار تصادفات فوتی در روز‌های پایان هفته اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد تصادفات فوتی در تعطیلات آخر هفته در جاده‌های گیلان، به دلیل توجه نکردن به جلو و سرعت بالا است.

وی گفت: بی توجهی به جلو ۳۶ درصد، رعایت نکردن حق تقدم ۳۸ درصد، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت ۱۴ درصد و انحراف به چپ ۹ درصد از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای در گیلان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.