سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار ژنرال صهیونیست نسبت به فروپاشی اسرائیل در کمتر از یک سال

اسحاق بریک پیش‌بینی کرد که در صورت تداوم جنگ فرسایشی با مقاومت، رژیم صهیونیستی در کمتر از یک سال فروخواهد پاشید.

به نقل از شبکه الجزیره، «اسحاق بریک»، ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی بار دیگر از کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس انتقاد کرد.

وی گفت: شروط اضافی نتانیاهو باعث شد که آتش‌بس و بازگرداندن گروگان‌ها دشوارتر شود.

بریک با هشدار درباره این موضوع که در صورت ادامه یافتن جنگ با حماس و حزب‌الله، رژیم صهیونیستی در کمتر از یک سال فروخواهد پاشید، افزود: یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) دارد می‌فهمد که ما در باتلاق غزه غرق می‌شویم و سربازانمان را از دست می‌دهیم و به هدف خود برای نابودی حماس نمی‌رسیم.

گفتنی است؛ با وجود تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، اما نتانیاهو بار دیگر با کارشکنی در مسیر توافق، اعلام کرد که از حصول توافق با حماس مطمئن نیست و رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی از محور «نتساریم» در مرکز نوار غزه و محور «فیلادلفیا» (صلاح الدین) در مرز جنوب نوار غزه با مصر عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.