سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در حوزه درمانی ثبت شد

مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: حوزه درمانی کشور به برکت انقلاب اسلامی سالانه ۱۷۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است.

دکتر سید امیرحسین مهدوی مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه خدمات پزشکی گفت: بیش از پنج هزار پزشک خارجی تا سال ۶۷ در کشور وجود داشت که سه هزار دلار دستمزد دریافت می‌کردند و همچنین ۱۱ هزار بیمار تا سال ۷۰، برای درمان به کشور‌های خارجی سفر می‌کردند.

وی اضافه کرد: بیماران خارجی اکنون به لطف پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه پرشکی برای درمان به ایران سفر می‌کنند و بخش قابل توجهی صرفه جویی ارزی برای ایران ایجاد شده است.

مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی با نظر‌های کارشناسی نقش موثری در آرای قضات برای اجرای عدالت دارد.

مهدوی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پزشکان حضوری بسیار پررنگ، موثر و مملو از ایثارگری داشتند و خدمات ارزنده آنها به رزمندگان کشور نقطه امید و تکیه گاه اصلی جبهه انقلاب اسلامی بود.

این مسئول با بیان اینکه فضای فیزیکی، نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی باید برای جامعه پزشکی قانونی استان قزوین طراحی شود، ادامه داد: هم اکنون این استان یک نمونه از آزمایشگاه‌های خود را به خارج از استان ارسال نمی‌کند و تمامی نمونه‌ها در آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان انجام می‌شود که این موضوع مرهون تلاش‌های همکاران پزشکی قانونی است.

مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات پزشکی باید در دستور کار قرار گیرد و تمام تلاش بر ارتقا وضعیت معیشتی پزشکان و کارکنان پزشکی قانونی متمرکز شده است.

مهدوی یادآور شد: رشد تورم به واسطه مسائل اقتصادی با رشد حقوق پرسنلی پزشکی قانونی تناسب ندارد و امیدواریم این مشکلات نیز رفع شود تا از خروج پزشکان از این حرفه جلوگیری شود.

در این مراسم که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات و اقدامات "مصطفی جعفرزاده" مدیرکل سابق پزشکی قانونی، "عباس آمیان" به عنوان سرپرست جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.