سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد ولادت ابوعلی سینا به عنوان روز طب اسلامی در مالزی

در جلسه رایزن فرهنگی کشور و رئیس آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا در مالزی، پیشنهاد نامگذاری روز ولادت ابوعلی سینا به نام روز طب اسلامی در مالزی مطرح شد.

به مناسبت زادروز حکیم، پزشک و متأله نامدار ایرانی ابوعلی سینا، رایزن فرهنگی کشورمان، حبیب رضا ارزانی ضمن بازدید از آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا در کوالالامپور مالزی، مورد استقبال گرم و صمیمی رئیس آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا، سیف الله یوسف و جمعی از مدیران وی قرار گرفت.  

در این دیدار، سیف الله یوسف، رئیس آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا، ضمن سپاس از این حضور ارزشمند، گفت: هرگاه درباره طب اسلامی می‌اندیشم اولین شخصیتی که در ذهن من مانند خورشید می‌درخشد ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا معروف به ابن سینا است.  

او با بیان اینکه این شخصیت نامدار ایرانی بن‌مایه طب نبوی را برای ما به یادگار گذاشته است، تصریح کرد: ما با الهام از این شخصیت ارزشمند و با توجه به اینکه والدین من نیز پزشک هستند، به دنبال احیای طب اسلامی در مالزی هستم و خوشبختانه، مقامات دولتی و محلی هم با ما همکاری بسیار خوبی داشته‌اند. 

سیف الله یوسف، مطرح کرد: وزارت منابع انسانی و وزارت بهداشت، ما را به رسمیت شناخته‌اند و هم اکنون، ۵ سال است که به طور رسمی، فعالیت می‌کنیم و بیش از هزاران نفر از مرکز ما فارغ التحصیل شده و فوق دیپلم دریافت کرده‌اند که افراد پس از اخذ مدرک کاردانی می‌توانند برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروند و مقاطع دیگر را تا دکترا در طب اسلامی بگذرانند.  

او ادامه داد: ما یک دوره ۶ ماهه و یک دوره ۳ ساله داریم. کسانی که ۵ سال سابقه فعالیت تجربی دارند، می‌توانند در دوره ۶ ماهه ما شرکت کنند و مدرک فوق دیپلم دریافت کنند که از نظر وزارت بهداشت مورد تأیید است و اگر بخواهند از ابتدا بخوانند باید در دوره سه ساله ما شرکت کنند.  

رئیس آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا در مالزی، گفت: در این دوره‌ها، دانشجویان با حجامت، فصد، زالو درمانی، ماساژ با تکیه بر کتاب قانون بوعلی و طب نبوی آشنا می‌شوند و از دیگر سو، باید مبانی شریعت، ادعیه و آیات مخصوص کلام الله مجید درباره درمان را نیز بدانند و البته از تمام موارد آزمون به عمل می‌آید.  

 یوسف گفت: ما، هم کالج اسلامی ابن سینا و هم آزمایشگاه ابن سینا و مرکز درمانی ابن سینا داریم و از طرفی در صدد این هستیم که بزودی، مجموعه بیمارستانی ابن سینا را با تکیه بر طب اسلامی راه‌اندازی کنیم.  

در ادامه، حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، ضمن پاسداشت روز حکیم متأله، فیلسوف نامدار و پزشکی که متعلق به انسان‌ها و انسانیت است، گفت: ابوعلی سینا فراعصری و فرازمانی است و او به همه انسان‌ها تعلق دارد.  

او بیان کرد: ابوعلی سینا، به معنای واقعی علامه است و در بسیاری از علوم تبحر و تخصص دارد و مهم‌تر از همه اینکه واصل و عارف است.

ارزانی، پاسداشت طب اسلامی را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سبک زندگی اسلامی همواره تأکید داشته‌اند و این موضوع را نقطه اتکای تمدنی می‌دانند.  

او اظهار کرد: اگر دستورات اسلامی و طب اسلامی به نیکی عملیاتی شوند بسیاری از مشکلات امروز بشر رفع می‌شوند.  

 در ادامه، وی با اشاره به درمان و طب اسلامی توسط دو رکن شناسایی طبایع و پرهیز، گفت: همکاری میان مرکز شما و مراکز طب اسلامی و وزارت بهداشت ایران می‌تواند نتایج بسیار ارزشمندی را برای جهان اسلام به ارمغان آورد.  

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: وجود بیش از ده‌ها مدرسه، موسسه، مرکز، بیمارستان، کالج و آزمایشگاه در ایالت‌های مختلف کشور مالزی، دلیلی مبرهن و آشکار بر توسعه طب اسلامی با تکیه بر کتاب قانون بوعلی سینا است.  

در ادامه این جلسه مقرر شد که نامه‌ای به صورت مشترک میان رئیس آکادمی ابوعلی سینا و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی خطاب به وزیر بهداشت کشور مالزی ارائه شود و در آن، پیشنهاد نامگذاری روز اول شهریور، ولادت ابوعلی سینا به نام روز طب اسلامی و حجامت، طرح شود.

گفتنی است که بیمارستان تخصصی ابن سینا، بیمارستان زنان و کودکان ابن سینا، مرکز دیالیز ابن سینا، گروه پزشکی ابن سینا، بخش سلامت ابن سینا و... تنها بخشی از مجموعه‌های بهداشت و درمان مالزی هستند که به این نام مزین شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.