سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش یک درصدی هدر رفت برق در زنجان هدفگذاری شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت:‌ هدر رفت انرژی برق در این استان کمتر از هفت درصد است که کاهش یک درصدی از این میزان برای امسال هدفگذاری شد.

پیام جوادی با بیان اینکه میزان هدر رفت انرژی برق در برخی استانهای کشور ۲ رقمی است، گفت: میانگین تلفات انرژی برق در زنجان به دلیل بالا بودن سطح فنی نیروها از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهای گرم سال و ناترازی در این انرژی، یادآور شد: به رغم افزایش مصرف تاکنون خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی در استان اعمال نشده درحالیکه مدیریت و کاهش خسارات ناشی از ناترازی برق نیازمند همکاری همه مشترکان در بخش های مختلف، خانگی، صنعت و کشاورزی است.

جوادی اظهار داشت: مصرف برق در این استان نیز افزایش قابل توجهی یافته و به بیش از ۷۳۰ مگاوات رسیده و این افزایش در برخی موارد تا بیش از ۱.۵ برابر ثبت شده است.

وی با توصیه به صنایع و واحدهای تولیدی برای برنامه‌ریزی جهت عبور از ناترازی برق، تاکید کرد: شرایط فعلی، اضطراری بوده و بهبود اوضاع، نیازمند هماهنگی، برنامه‌ریزی و همکاری همه جانبه است.

جوادی با بیان اینکه امسال برنامه هایی برای مدیریت مصرف داریم و برای ادارات برنامه های نسبتا سنگینی در نظر گرفته شده است، گفت:ادارات موظف هستند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را ۴۰ درصد و در غیرساعات اداری این مصرف را تا ۷۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان اینکه میزان اثرگذاری این تغییر برای امسال در حال پایش است، خاطرنشان کرد:‌ سال قبل با کاهش ساعات فعالیت ادارات بیش از ۳۰ درصد در مصارف برق صرفه جویی شد.

جوادی افزود: بیش از ۷۳ درصد انرژی برق در استان زنجان در بخش مولد صرف می‌شود که حدود ۵۵ درصد این میزان مربوط به بخش صنعت و حدود ۱۸ درصد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.