سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«سینما ملت» نماینده مخاطبان سینمایی است

سردبیر برنامه «سینما ملت» گفت: ما از طریق «سینما ملت» نماینده مخاطبان هستیم و سوالاتی که می‌پرسند، وارد برنامه می‌کنیم تا پاسخش را مطرح کنیم.

سعید هاشم‌زاده، سردبیر برنامه «سینما ملت» درباره این برنامه سینمایی که از شبکه تهران پخش می‌شود، گفت: برنامه «سینما ملت» همانند یک مجله تلویزیونی با سایر مجله‌های فرهنگی تفاوت دارد و آن این است که در میان مجله‌های فرهنگی بجای اینکه به فیلم و اثر بپردازد، یک مبحث کلان سینمایی را مدنظر قرار می‌دهد. یعنی راجب سینما صحبت می‌کند تا فیلم. راجب یک تاریخ صحبت می‌کند، تا یک فیلمساز. چون می‌خواهیم برای مخاطب آشنایی هرچند نسبی ایجاد کنیم. مثلاً ما درباره سینمای ورزشی، سینمای اجتماعی، سینمای جنگ و سینمای سیاسی صحبت کردیم. ما روی مسائل کلانی که در سینما وجود دارد، با حضور کارشناسان ذره‌بین گرفتیم. 

هاشم‌زاده با بیان اینکه در برنامه یک آیتم داریم، که ما را مرتبط با شهر تهران می‌کند، افزود: این آیتم به سینما‌های شهر تهران می‌پردازد، تا مخاطب نسبت به سینما‌های شهر تهران آشنایی پیدا کند. 

سردبیر برنامه «سینما ملت» در پاسخ به این سوال که تولید این برنامه‌های سینمایی چه مشکلی را از جهت طرح مسائل کلان سینمایی رفع می‌کند؟ توضیح داد: ما از این طریق نماینده مخاطبان هستیم، که سوالاتی که آنها می‌پرسند، وارد برنامه می‌کنیم و پاسخش را مطرح کنیم. قرار نیست برای مدیریت سینمایی کشور تصمیم بگیریم، بلکه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنیم تا کارشناسان به آن پاسخ دهند. این مردم و اصناف سینمایی هستند که باید مطالبه‌گری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها معتقدند دوره سینما تمام شده، شما چه پاسخی به آنها دارید؟ گفت: من فکر می‌کنم دوره ارائه سینما تغییر کرده است، نه اینکه دوره آن تمام شده باشد! فیلم‌های سینمایی وارد پلتفرم‌ها شدند. من هفته گذشته سینما آزادی بودم و تمام سالن‌ها پر بود. حتی بلیت به من نرسید، تا فیلم تماشا کنم.

پیمان خزلی، تهیه‌کننده این برنامه درباره تمایز این برنامه سینمایی با سایر برنامه‌ها گفت: فصل جدید برنامه «سینما ملت» از تیر امسال آغاز شد، که شامل سه بخش می‌شود. میز رسانه، میز گفتگو و میز نقد و آیتم سینما شهر از بخش‌های برنامه است. در سینما شهر به معرفی سینما‌های تهران بخصوص سینما‌های نوستالژی تهران می‌پردازیم. این برنامه به دنبال مسائل مهم سینمایی و مسیر مردم در سینمای ایران است.

خزلی با بیان اینکه سعی می‌کنیم روی مسائل کلان سینمایی از جمله سینمای دینی، سینمای ملی، سینمای ورزشی، مدیریت در سینما و ... دست بگذاریم، افزود: ما فیلم‌ها را نقد نمی‌کنیم، بلکه ممکن است از مسائل سینما به فیلم هم بپردازیم. موضوعات مورد بررسی «سینماملت» دسته‌بندی شده است، که به مسائل کلان به اقتضای زمان می‌پردازد. 

تهیه‌کننده برنامه «سینما ملت» در پاسخ به این سوال که همچنان انتقاد پیرامون کم بودن برنامه‌های سینمایی در رادیو و تلویزیون وجود دارد، افزود: از آنجایی که سریال‌های مختلفی در پلتفرم‌ها و سینما‌های دنیا به نمایش در می‌آید، محصولات زیاد است. هنوز در تلویزیون فضا هست تا برنامه‌های این چنینی تولید شود. این برنامه احتمالاً تا اواخر مهر روی آنتن شبکه پنج است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.