سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه هدیه‌ای به امام زمان(عج) بدهیم؟

پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است دادن هدیه به امام زمان(عج)، یکی از راه‌های ارتباط با آن حضرت است.

پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است دادن هدیه به امام زمان (عج)، یکی از راه‌های ارتباط با آن حضرت است و می‌توان سه بار سوره توحید را بعد از هر نماز واجب به حجت‌بن‌الحسن هدیه داد.

حجت الاسلام حسن محمودی گفت: مرحوم آیت الله محمدتقی بهجت می‌فرمود تا زمانی که رابطه ما با امام زمان برقرار نشود، کار ما درست نخواهد شد. در واقع این مرجع تقلید به ما یاد می‌دهند که اگر می‌خواهید زندگی شما سر و سامان بگیرد، باید با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کنید. چون ما همچون برگ درخت هستیم و حجت بن الحسن همچون اصل و ریشه درخت است. اگر یک برگ با ریشه قطع ارتباط کند، مشخص است که چه بلایی بر سر آن می‌آید. چون چنین برگی، خشک شده و از درخت هستی جدا شده و زیر پای عابران از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: لذا باید ارتباط خود را با امام زمان (عج) تقویت کنیم که باید چند کار انجام داد. اول این که این ارتباط یک ارتباط قلبی است و لذا باید قلب را سامان داد و از تیرگی‌های کینه و گناه پاک کرد تا آماده ارتباط با امام زمان شود. کار دوم این است که هر روز به حضرت ولی عصر (عج) سلام دهیم و بگوییم «السلام علیک یا صاحب الزمان» که امام زمان (عج) پاسخ سلام ما را می‌دهد و این پاسخ در زندگی ما نقش ایفا می‌کند.

نویسنده کتاب حضور در ظهور، هدیه دادن به حضرت ولی عصر (عج) را سومین راهکار برای برقراری ارتباط با آن حضرت دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود «هدیه دهید تا پیوند برادری شما بیشتر شود». بی بی شطیطه نیشابوری از دوستداران امام هفتم، دو هدیه برای امام کاظم (ع) فرستاد؛ یکی پارچه‌ای که با دست خود بافته بود و هدیه دیگر هم یک سکه بود. حضرت موسی بن جعفر در برابر این هدیه، پارچه کفنی خود را که خواهرش حلیمه خاتون از پنبه مزرعه حضرت زهرا (س) بافته بود را برای شطیطه فرستادند و ۴۰ درهم نیز هدیه دادند. آنگاه امام کاظم (ع) فرمود که این بانو ۱۹ روز دیگر از دنیا خواهد رفت و به نماینده شطیطه فرمود که سلام حضرت را به او برساند و بگوید که خود امام نماز میت او را خواهد خواند.

وی افزود: ما اگر رابطه خود را با امام زمان تقویت نکنیم، ضرر خواهیم کرد و اگر این رابطه برقرار شود، حالمان خوب می‌شود. اگر سه سوره توحید بعد از هر نماز بخوانیم و به امام زمان هدیه کنیم، اثر دارد. چون در آیه ۸۶ سوره نساء می‌فرماید وقتی کسی به شما هدیه‌ای می‌دهد، شما مثل آن یا بهتر از آن را بدهید.

نویسنده کتاب آماده باش به نقل از مرحوم آیت الله محمدعلی ناصری گفت: «دو رکعت نماز بخوانید و به حضرت نرجس هدیه کنید. فقط خدا می‌داند این دو رکعت نماز با دل امام زمان چه می‌کند.» بنابر این انسان با هدیه می‌تواند خود را به امام زمان (عج) نزدیک کند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.