سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاک‌سازی ۶۰ کیلومتر از مبادی ورودی و خروجی لرستان از پسماند

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون با اجرای طرح پویش ملی «مسیر سبز - ایران پاک» ۶۰ کیلومتر از مبادی ورودی و خروجی استان پاک‌سازی شده است.

نبی اله قائد رحمت امروز با اشاره به عملیات پاک‌سازی ورودی و خروجی شهر‌های استان، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با اجرای طرح پاک‌سازی مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان از پسماند با عنوان پویش ملی «مسیر سبز _ ایران پاک» ۱۴۶ کیلومتر پاک‌سازی در استان انجام شد.

وی افزود: امسال هم تاکنون بیش از ۶۰ کیلومتر پاک‌سازی در اجرای این پویش با همکاری و مشارکت مردم و ترجمان‌های متولی صورت‌گرفته است و همچنان ادامه دارد.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: پویش مسیر سبز_ایران پاک یک راهکار برای جلوگیری، کاهش پخش و پراکنش انواع پسماند‌ها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز سایر پسماند‌ها در حاشیه محور‌های مواصلاتی، مناطق گردشگری، تالابی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط‌زیست، بخش وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

قائد رحمتی با اشاره به اینکه پاک‌سازی حریم و اطراف شهر‌ها از پسماند‌های عمرانی و ساختمانی یک ضرورت است که باید در دستور کار شهرداران استان قرار گیرد، بیان کرد: نخاله‌هایی که در اثر رعایت‌نکردن برخی از افراد در ورودی شهر‌ها انباشته می‌شود، علاوه بر به هم زدن چهره شهر، موجب نارضایتی شهروندان، تهدید سلامت افراد، باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باله‌های پلاستیکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی امروز جهان، کشور و استان لرستان به شمار می‌رود که نمی‌توان به‌کلی آنها را حذف کرد، گفت:، اما می‌توان آنها را در دل طبیعت رها نکرد و یا با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و جایگزین‌کردن این کیسه‌ها و آموزش همگانی از حجم تولید آنها کاست.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان بیان کرد: بر اساس مطالعات مختلف انجام شده، تجزیه پلاستیک در طبیعت بسیار طولانی است، متوسط طول عمر مفید یک کیسه پلاستیکی در دست مصرف‌کننده ۱۲ تا ۲۰ دقیقه است، درحالی‌که مدت‌زمان لازم برای تجزیه همین پلاستیک بیش از صدسال است.

برچسب ها: لرستان ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.