سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۷ هزار و ۴۰۰ تن عسل در اردبیل

کارشناس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۷ هزار و ۴۰۰ تن عسل در استان اردبیل تولید شده است.

دهقان باقری، گفت: استان اردبیل همزمان با سراسر کشور بر اساس آخرین آمار صورت گرفته ۳ هزار و ۷۰۰ زنبوردار در استان دارد و بالغ بر ۵۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان شمارش شده است.
کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه ۷ هزار و ۴۰۰ تن عسل در استان اردبیل برداشت شده است، افزود: حدود هزار و ۵۰۰ تن عسل سرانه مصرف استان است و همچنین مابقی عسل‌ها توسط مسافران و گردشگران برای مصرف استفاده می‌شود و همچنین به کشور‌های همسایه، حاشیه خلیج فارس، مالزی، روسیه و کشور‌های متقاضی صادر می‌شود.
او تصریح کرد: کیفیت عسل استان اردبیل به دلیل اینکه در دامنه سبلان قرار گرفته است و تنوع گیاهان شهدزا و گرده‌زا و همچنین گیاهان دارویی بسیار خوب است و اولین عسلی بوده که در سازمان مالکیت فکری ثبت جهانی شده است.
باقری گفت: ۱۵ درصد گونه‌های گیاهی در استان اردبیل شناسایی شده است که این تنوع گیاهان به کیفیت عسل استان افزوده است.
وی با اشاره به رشد علم و تکنولوژی افزود: در دهه اخیر با توجه به رشد علم و تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری و آموزش‌های حرفه‌ای به زنبورداران تلاش شد تا زنبورداری را از تک محصولی خارج کنیم و سایر فرآورده‌های زنبور عسل از جمله زهر، گرده، بره موم، موم را در تولید زنبوردارن قرار دهیم تا بتوانند ارزآوری بیشتری داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.