سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل الحاق می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل الحاق می‌شود.

کمال‌الدین میرجعفریان تامین زمین برای ساخت مسکن را یکی از چالش‌های مهم به‌ویژه در شهر اردبیل دانست و گفت: برای رفع این مشکل ۶۴۵ هکتار زمین به شهر اردبیل الحاق شد که در این زمین‌ها ۱۵ هزار واحد در دست احداث است، علاوه بر این الحاق ۴۳۰ هکتار دیگر هم در حال طی مراحل قانونی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در مجموع برای تامین نیاز‌های مسکن در اردبیل حدود یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار به سطح شهر اردبیل اضافه می‌شود، همزمان با این ساخت ۱۵ هزار واحد در شهر‌ها و حدود هشت هزار واحد هم در روستا‌ها در حال اجراست که به‌تدریج تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.
به گفته او، همزمان با احداث مسکن بر اساس تفاهم‌نامه با دستگاه‌های خدمات‌رسان، زیرساخت‌های مرتبط با آب، برق، گاز و مخابرات و زیرساخت‌های آموزشی در دست اجراست که این پروژه‌ها هم به‌مرور اجرا می‌شود.
میرجعفریان همچنین با تشریح اقدامات دولت طی سه سال اخیر اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم حدود ۱۸ شاخص در حوزه‌های زیربنایی و روبنایی احصا و برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌هایی که بیشترین اثربخشی را در رفاه و آسایش مردم داشت در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: در حوزه مسکن با تدوین یک برنامه جامع کل جامعه شهری و روستایی پالایش و مشخص و برنامه جامعی تدوین شد که جامعه هدف شناسایی و بر اساس شرایط تامین هدف برنامه‌ریزی شد و در استان اردبیل از حدود ۴۳۰ هزار خانوار حدود ۳۰۰ هزار دارای مسکن و ۱۳۰ هزار خانوار فاقد مسکن شناسایی شدند.
میرجعفریان تصریح کرد: از این تعداد ۹۰ هزار نفر کاملا مستاجر بودند و بقیه هم به نوعی در واحد‌های اقوام سکونت داشتند که برای رفع نیاز‌های این بخش احداث ۶۷ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد که از این تعداد ۱۵ هزار ۸۰۰ واحد خود مالکی، ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد بافت فرسوده و ناکارآمد و ۱۶ هزار واحد هم در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۱۰۷ هزار واحد را شامل می‌شود.
به گفته معاون استاندار اردبیل، پس از باز شدن سامانه و فراخوان برای ثبت‌نام متقاضیان ۱۲۲ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که با پالایش متقاضیان ۳۵ هزار خانوار واجد شرایط شدند که در حال حاضر در استان حدود ۲۵ هزار واحد در شهر‌ها در قالب نهضت ملی مسکن و ۶ هزار واحد هم در روستا‌ها (در مجموع ۳۱ هزار واحد) مسکن در دست اجراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.