سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص: هدف نتانیاهو «اشغال خزنده» غزه است

سردبیر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نخست‌وزیر اسرائیل را عامل تخریب مذاکرات آتش‌بس غزه معرفی کرد.

الوف بنن، سردبیر روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله‌ای نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در حال "تخریب کردن" مذاکرات آتش‌بس است، زیرا در نهایت خواهان «اشغال طولانی مدت نوار غزه» است.

بنن گفت: «کاروان پس از کاروان، پاسگاه پشت پاسگاه»؛ نتانیاهو در حال برنامه‌ریزی برای «اشغال خزنده» غزه است و اصرار اخیر نتانیاهو بر حفظ کنترل اسرائیل بر «دارایی‌های دفاعی و استراتژیک» مانند کریدور‌های فیلادلفیا و نتزاریم نیت او را نشان می‌دهد.

این سرمقاله در حالی منتشر شد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از مدیریت نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس انتقاد کردند و گفتند که «مسئولیت کامل و مستقیم سرنوشت مذاکرات بر عهده نخست‌وزیر است».

با وجود کارشکنی نتانیاهو، مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و حماس در قاهره ادامه دارد.

مصر نیز مخالف حضور رژیم اشغالگر در محور صلاح الدین است و دوشنبه شب، یک منبع مصری گفت که قاهره مخالف حضور رژیم صهیونیستی در این محور است و خواستار عقب‌نشینی ارتش این رژیم از این محور و نیز گذرگاه رفح است.

نشست قبلی طرف‌های میانجیگر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه، روز جمعه گذشته در دوحه قطر برگزار شد.

کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت‌وگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت‌وگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.