سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کاربران مجازی به تعطیلی مراکز وابسته به سفارت آلمان

کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی اقدام متقابل وزارت امور خارجه در تعطیلی مراکز وابسته به سفارت آلمان در تهران را ستودند.

پس از آنکه دولت تندرو آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به جمهوری اسلامی ایران را در این کشور تعطیل کرد و به اخطار‌ها و اعتراضات ایران نیز توجهی نداشت، دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت ‎آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند با دستور مقام قضایی و به شکلی مشابه تعطیل شدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی اقدام متقابل وزارت امور خارجه را ستودند و این را زبانی منطقی در برابر اقدامات خصمانه غرب دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
  احمد نادری:

تعطیلی مراکز وابسته به سفارت آلمان در تهران که اقدامات خلاف قانون کشور داشته‌اند کار درستی است و ما نیز در مجلس از آن حمایت می‌کنیم. این اقدام باید زودتر انجام می‌شد تا زمانی که سیاست خارجی آلمان در دست تندروهاست، دلیلی برای فعالیت مؤسسات آنان در تهران وجود ندارد. 

 فائزه طلایی:

مؤسسه گوته متعلق به دولت آلمان پلمب شد! با اینکه هرگز قابل قیاس با مرکز اسلامی هامبورگ نیست، ولی اقدام بسیار خوبی در جهت رسوندن یک پیام واضح شفاف و صریح بود که دوره بزن در رو در تمامی زمینه‌ها تمام شده است. 

 صفحه «توییتر انقلابی»:

چند وقت پیش دولت آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ حمله کرد و به صورت وحشیانه این مرکز رو بست! امروز در اقدامی متناسب و صحیح مؤسسه گوته به دلیل نقض قوانین و تخلفات مالی گسترده پلمب شد! به این میگن بلد بودن زبان دنیا. 

 علی آگاه:

یک ماه پیش دولت آلمان به صورت وحشیانه‌ای مثل مغول ریختن و مرکز اسلامی هامبورگ رو پلمب کردن! ایران هم برای مقابله به مثل مؤسسه گوته که تحت پوشش دولت آلمان فعالیت می‌کرد رو پلمب کرد. هیچ غلطی از سمت غرب وحشی نباید بی‌پاسخ بمونه. 

 عبدالرضا داوری:

انستیتو گوته، بازوی دیپلماسی عمومی دولت آلمان در جهان است. وقتی دولت جدید آلمان با گرایش‌های ضدایرانی آشکار، مرکز اسلامی هامبورگ که بازوی دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران است را پلمب کرد، دولت جمهوری اسلامی ایران چندبار تذکر داد و وقتی نتیجه نگرفت، در اقدامی متقابل، انستیتو گوته را با ٢۶ روز تأخیر پلمب کرد. 

 سیدمحمد نقیب:

بر پدر و مادر اون با وجودی که این دستور رو داد رحمت! چیزی که عوض داره گله نداره! مراکز اسلامی در آلمان بسته شد و مرکز آلمانی گوته در تهران بسته شد. 

 مهدی کشت‌دار:

دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند با دستور مقام قضایی تعطیل شدند. همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است. 

 عبدالمجید خرقانی:

چه ارتباطی بین مؤسسه گوته آلمان و اسرائیل است که بعد از بسته شدن فریاد و اعتراض صهیونیست‌ها بلند شده؟! ظاهراً غیر از آموزش زبان فعالیت‌های دیگه هم داشتند. 

 کاربری با نام «زهرا»:

بزرگواران پلیس از بستن مؤسسه گوته نترسیده که صورتش رو پوشونده است. این یه عمل تلافی‌جویانه بوده عین خودشون شبیه‌سازی کردند. پلیس آلمان هم موقع پلمب مرکز اسلامی هامبورگ فیس داشتند دیگه.

حسین مردانی:

پاسخ دقیق به غرب همین است. باید در همه حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و نظامی و حتی اقتصادی هم با آنها همین کار را کرد. گذشت آن زمانی که می‌آمدند و کودتا می‌کردند و می‌رفتند.

منبع: روزنامه جوان

برچسب ها: سفارت آلمان ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۰
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
مرکز اسلامی رو بستن چه ربطی به ایران داره. مگه مرکز ایران باستان رو بستن ؟شما که میگفتید این مرکز ربطی به ایران نداره . مردمی اداره میشه
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
با این کفتارهای غربی باید با زبان زور صحبت کرد جز زور هیچ زبان دیگری را نمیفهمند زودتر از اینها میبایست در این جاسوس خانه های این فاشیست ها را گل میگرفتید دستتون درد نکنه
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
کاربری که از عملکرد متقابل و اشتباه طرفداری میکنه اصلا عقل نداره کار هر دو کشور اشتباهه
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
درود بر اقدام عزتمندانه
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
احسنت
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
چرا با ۲۶ روز تأخیر ؟؟؟
محمد
۱۰:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
البته شما نطر کاربرانی گداشتید که اینکار را ستودند،خیلی از کاربرها هم مخالف بودند،البته تکلیف سایت شما مشخص هست جیره خور و پنهان کردن حقایق مخالف نطرتون
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
کسی که بخواد مخالف مقابله به مثل باشه یه احمقه چه نظرش رو بذارن چه نذارن
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
من ترجیح میدم جیره خور ایران باشم تا امریکا و المان خدایا شکر که مثل تو جیره خور المان نشدم
محمد زاهد
۱۲:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
کاش این آقا علت مخالفتش رو بیان میکرد تا بدونیم چرا ما نباید مقابله به مثل می کردیم
من مطمئنم دلیل خاصی نداره!!
عادت کرده یا بهمتر بگم عادتش دادن به اینکه در مقابل دشمن منفعل باشه
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
ما هم دولت را برای مقابله به مثل با کشورهای استعماری
حمایت میکنیم ..
کوتاه بیاییم ...بدجوری سواری میگیرند