سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل از حمله اوکراین به کورسک روسیه حمایت کرد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین حمایت خود را از تهاجم کی‌یف به منطقه کورسک روسیه اعلام کرد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین حمایت خود را از تهاجم کی‌یف به منطقه کورسک روسیه اعلام و از وی برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا که روز‌های ۲۹ و ۳۰ آگوست (۸ و ۹ شهریور) در بروکسل برگزار می‌شود، دعوت کرد.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: همان طور که به وزیر خارجه اوکراین گفتم، اتحادیه اروپا به طور کامل از نبرد اوکراین بر علیه روسیه حمایت می‌کند.

بورل در ادامه با تاکید بر اینکه حمله اوکراین به منطقه کورسک ضربه‌ای سخت به روایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از جنگ میان مسکو و کی‌یف است، تاکید کرد: من مشتاقانه منتظر دیدار هفته آینده با کولبا و وزیران خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل هستم تا با هم در حمایت از تهاجم اوکراین به روسیه گفتگو و تبادل نظر کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه من خواستار لغو محدودیت‌ها در استفاده کی‌یف از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین در برابر ارتش روسیه به عنوان یک نیروی متجاوز به این کشور هستم، خاطرنشان کرد: لغو این محدودیت‌ها در چارچوب قوانین بین‌المللی، نتایج زیادی به همراه خواهد داشت.

بورل در ادامه با اشاره به اینکه اوکراین با لغو محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های غربی خواهد توانست پاسخگوی حملات روسیه به شهر‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی خود باشد، یادآور شد: این امر در نهایت منجر به تقویت پتانسیل دفاعی کی‌یف در برابر مسکو شده و نه تنها موجب کاهش تلفات جانی و خسارات مادی در اوکراین خواهد شد بلکه به پیشبرد تلاش‌ها در راه دستیابی به صلح نیز کمک خواهد کرد.

نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنایتکار عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
۰۹:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنایتکار عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.