سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار ۶ میلیارد ریالی برای مرمت قلعه‌های خاش

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاش سیستان و بلوچستان گفت: کار مرمت قلعه‌های تاریخی حیدرآباد و ده قلعه ایرندگان با تامین اعتبار ۶ میلیارد ریالی آغاز شده است.

ملک مسعود ریگی گفت: مرمت قلعه تاریخی ده قلعه ایرندگان خاش با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی و مرمت قلعه تاریخی حیدرآباد خاش با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: قلعه‌های تاریخی خاش قدمتی قدیمی داشته و در دوره قاجار و پهلوی مورد استفاده قرار گرفته اند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاش ادامه داد: خاش و منطقه سرحد زمین، به عنوان شهر قلعه‌ها در سیستان و بلوچستان شهرت دارد و علاوه بر قلعه‌های حیدرآباد و ده قلعه ایرندگان، قلعه کمال آباد و ناصری و برجک بلو، بازارچه سروش، مسجد جامع و مناره زیبای آن از آثار مهم تاریخی منطقه به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان از دیگر مواهب طبیعی و گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که در حوزه ترشاب و سنگان با حمایت از سرمایه گذاران بومی و سرمایه‌گذاری‌های دولت می‌توان به گردشگری منطقه رونق داد.
ریگی اظهار کرد: ایجاد مکان‌های فرهنگی، تحقیقاتی، علمی و آموزشی، بازارچه‌های فروش محصولات صنایع دستی، گیاهان دارویی در جوار تفتان می‌تواند، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به سمت منطقه جلب کند.
وی گفت: درخت کهنسال سرو سنگان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی منطقه خاش به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی برای جذب گردشگران از سوی بخش خصوصی در حوزه سنگان صورت گرفته است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاش تصریح کرد: در حوزه ایرندگان و کارواندر نیز رودخانه‌های پر آب، نخلستانها، شالیزار‌های برنج و غار‌ها و ارتفاعات بیرک وجود دارند که طی فصول سال مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان بومی قرار دارند.
وی اظهار کرد: امسال با حمایت‌های استانداری سیستان و بلوچستان و سایر ارگان‌ها و شهرداری خاش توجه خوبی به رونق گردشگری کارواندر صورت گرفته و در محدوده جاده ترانزیتی ایرانشهر به خاش و در جوار مجتمع گردشگری کارواندر احداث یک زایرسرا، استراحتگاه مسافران، نمازخانه، آب سردکن و مخازن ذخیره آب و سرویس‌های بهداشتی مورد توجه قرار داشته و عملیات ساخت آن طی روز‌های اخیر کلید خورده است.

برچسب ها: مرمت ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.