سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۳۰میلیارد ریال از اعتبارات اربعین به استان کرمانشاه تخصیص یافت

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار اربعین به این استان اختصاص یافته که از این میزان اعتبار تاکنون ۷۳۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

سید جعفر امامیان دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل قرارگاه اربعین مرز خسروی، گفت: یکی از چالش‌های ستاد اربعین استان کرمانشاه ابلاغ دیرهنگام اعتبارات اربعین بوده که با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه و قول مساعد رئیس جمهور تلاش می‌شود این اعتبارات جذب و تخصیص یابد که طرح‌های عمرانی عملیاتی و به اتمام برسد.

وی همچنین سهم شهرداری‌های استان کرمانشاه را از محل اعتبارات اربعین چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد از این اعتبارات به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه یادآور شد: از اقدام‌های تسهیل در تردد زائران در اربعین امسال جانمایی یک گاراژ موقت در کربلای معلی برای مسیر منذریه و خسروی است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود با پیگیری ستاد اربعین در سال آینده این گاراژ تبدیل به ایستگاه دائمی و ثابت برای مسیر مرز منذریه و خسروی شود.

امامیان، همچنین از استقرار اتوبوس‌های بین شهری در درب شرقی پایانه‌ی مرزی خسروی برای رفاه زائران خبرداد و گفت: در این مکان مسیر‌های اتوبوس‌های بین شهری با نصب تابلو‌هایی مشخص شده تا زائران به راحتی به مقصد شهرهایشان منتقل شوند ضمن اینکه یک مکان دائمی برای این منظور در ورودی شهر خسروی در ۲ نقطه شناسایی و پیشنهاد شده تا در اربعین سال آینده این مهم به سرانجام برسد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال سالن ورودی پایانه مرزی خسروی بازگشایی شده و مسیر رفت و بازگشت زوار جدا شده و اتوبوس‌های کمیته حمل و نقل هم برای انتقال زوار به پارکینگ‌ها در بیرون از پایانه استقرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال کمیته فرهنگی تبلیغی آموزشی ستاد اربعین در مسیر‌های مواصلاتی استان و مرز خسروی فعالیت‌های خوبی داشته، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متعددی به همت این کمیته در حماسه اربعین اجرا شد.

امامیان گفت: با توجه به گرمای هوا سعی شده تا زائران شرایط راحتی را تا نقطه خروجی مرز خسروی و از منذریه تا پایانه‌ی مسافری این مرز جهت انتقال به شهر‌های زیارتی داشته باشند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در راستای جلب رضایت زائران برای تسهیل در تردد زوار از مرز خسروی انجام شده است.

وی با اشاره آغاز موج بازگشت زوار از پایانه‌ی مرزی خسروی گفت: شرایط این مرز برای بازگشت زائران فراهم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.